Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Hatchback 1.9 D 68KM 50kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Jarek
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Citroen Xsara I
Spory bagażnik. Moim zdaniem bardzo ładna sylwetka, pełny ocynk karoserii auto stało ciągle na dworze i nie było problemów z karoserią. Wygodne fotele (dużo osób które ze mną jechały tak mówiło)jednak słabo trzymają w zakrętach.Przez 3 lata nie miałem żadnych poważnych awarii, drobne które zdarzały się rzadko byłem w stanie sam usunąć chociaż nie jestem mechanikiem. \"cytryną\" zrobiłem 50 000 km jak kupiłem miała ok 160 000 niestety przy 208 000 wymuszono mi pierwszeństwo. Jednak ponownie zamierzam kupić Xsare.
4,3
~ops2
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Citroen Xsara I
Słaba widoczność z tyłu choc dzieki temu auto jest ladne, piszczą hamulce - tak to sie zdaza ale ogolnie wystarczy zmienic na lepsze elementy ukladu hamulcowego (tu uwaga - wystepuje kilka !!! konfiguracji), silnik super-oczywiscie to diesel wiec nie dla sportowcow ....ale za to spalanie :) Mniam :) . Dużo plastiku ale niezlej jakosci i generalnie bardziej mi sie podoba to czarne wnetrze niz elementy tapicerowane innych wersji, Palą się zarówki oczywiscie te fabryczne , głośno zamyka się tylna klapa, słabe ogrzewanie ...
3,9
~Jarek
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Citroen Xsara I
Produkcja powoli się kończy. Xsara to całkiem przyjane auto, ma swoje za uszami. Plastiki w kokpicie są przerażająco tandetne, ładne reflektory, pełno chromu ale światło rozproszone we mgle też piękne. Póki co auta są nowe, mają wprawdzie starego diesla 1,9 ale spisują się nieźle. Wprawdzie HDI są dużo lepsze ale też odpowiednio więcej kosztują. Jednak nadal świetne zawieszenie i niezła funkcjonalność pozwalają moim Xsarom pokazać się z dobrej strony jako małe firmowe mrówki typu przynieś, podaj, pozamiataj.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Hatchback