Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Kombi 1.4 i 75KM 55kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 111 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 77 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Majkon
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Jak na stare auta przystało, jest długowieczne i myślę, że może doczekać się żółtych blach. Auto należy do dziadka, który jest pierwszym i jedynym właścicielem samochodu. Ja okresowo też jeżdżę autem i mogę o nim trochę powiedzieć. W aucie nie psuje się praktycznie nic. Jest garażowane od zawsze, korozja trochę złapała podwozie ale niewiele. Jedyne usterki jaką sobie przypominam to pęknięta belka tylna i dioda od podświetlenia pulpitu. Spalanie przyzwoite, ok. 7 l (ale i silnik słaby). Auto prowadzi się całkiem dobrze, miękkie zawieszenie, więc dobrze znosi wszelakie wyboje. Fakt, przebieg jest mały (85tys.), ale żywotność samochodu robi wrażenie. Nawet teraz jego stan jest praktycznie idealny
3,9
~Kabee
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Ogólnie ciekawe auto. Małe a zarazem pojemne. Bardzo ekonomiczne pod względem zużycia paliwa. Wnętrze dość przyjemne. Silnik bardzo prosty konstrukcyjnie, dzięki temu raczej nie do zajeżdżenia (wystarczy wymienić raz na 100.000km uszczelkę pod głowicą...) Ja trafiłem na zaniedbany egzemplarz dlatego wpakowałem w niego mnóstwo czasu i pieniędzy aby trochę posłużył. Ogólnie, gdybym trafił na zadbany pojazd może moje wrażenia byłoby inne. Auto ogólnie jest dość niskiej jakości i wymaga stałej pielęgnacji. Różnica między Xsarą a Xsantią kolosalna - Xsara wypada bladziutko pod każdym względem.
2,7
~tuszynskim@gryfskand.pl
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Nie polecam.... Samochód, który był serwisowany u autoryzowanego dealera ciagle się sypał. Pomijam sprawy eksploatacyjne typu klocki, tarcze, paski itp. Niestety jest to bryczka do Kościółka i nie nadaje się na długie przebiegi. Po 140.000 zacząłem wrzucać do niego kasę szufelką. Całe zawieszenie, łżyska, poduchy w tylnym zawieszeniu, pompa wodna, no naprawde kicha. Na koniec parę słów o serwisie, który doprowadzil do awarii silnika: nic nie robia poza wymiana oleju i filtrów a za każda naprawe kroja jak za zboże. W tej chwili mam warsztat, który kiedyś miał autoryzację Citroena. Robia to samo na tym samym sprzęcia za 40 % kasy. Po naprawie silnika udzielili mi 2 letniej!!!!!! gwarancji lub 100.000 km. Serwis w u Drwenikowskiegow Sczecinie jest do ..py. I nie polecam bo psuja samochody. Poza tym na byle jaki przegląd trzeba czekac miesiąc a obsługa zarówno techniczna jak i posprzedażna pozostawia wiele do życzenia. Nie bedę więcej bo szkoda słów. Wystrzegajcie się Xary bo to drewniany samochód.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Kombi