Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Ergonomia
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW 2010-2013
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Spodziewałem się mniejszego zużycia paliwa, ale biorąc pod uwagę, że jest to suv z napędem 4x4 to jest normalnie. Na trasie przy prędkości 70 - 90 km/h na 6 biegu spala ok 5/ 100 km. Na trasie przy większych prędkościach 120 - 130 km/h wychodzi 7,5 - 7,7l/ 100.Przy takich prędkościach, czuć wyraźnie, że auto się męczy. Po mieście przy oszczędnej jeździe spalanie wychodzi 6 - 6.3/ 100 km. Przy małym ruchu czasami wyjdzie mniej. Po mieście przy większym natężeniu ruchu, nie zwracając uwagi na oszczędną jazdę spala 7,5 - 7,8/ 100 km. Przy Przy tej samej jeździe w zimie wychodzi nawet 8,5/100 km. Cykl mieszany(trasa z terenami zabudowanymi) przy normalnej jeździem wychodzi 6.0 - 6.6l/ 100 km. Samochód jest fajny. Jedyną jego wadą jest mały silnik, przez co spalanie jest większe. Gdyby było 2.0 diesel 140 km, było by idealnie.
6,3
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Daster 4x4 13000km, jazda trasa/miasto w proporcjach 7 do 3. Przeważnie bez włączonej klimy. Najniższe spalanie odnotowane na trasie z prędkością 80-90km/h przy obrotach ok 2000 to 5,3l/100km Generalnie auto użytkowane przez 2 osoby (Żona i ja). Jeździmy w trybie 2x, tryb auto włączany tylko gdy pada deszcz lub śnieg. Ostatnie dwa tankowania wyszło nam średnie spalanie 6,6l/100km. Średnie prędkości na trasie to 90 do 140 km/h. Silnik do 1500km przebiegu nie miał przekraczanych obrotów powyżej 2500. Do 6000km obroty kręciłem maksimum na 3000. Po przejechaniu 6000km już się tym nie przejmowałem. Jestem bardzo zadowolony z tego auta.
6,3
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Trasa nowy targ -Sopot i z powrotem włączone 2wd jazda średnio 100kmh 2 dorosłych i dwójka dzieci 6,2l na 100km. zima 10 kilometrowe trasy,drogi wiejskie zapięte 4x4 średnio 6,7. Najmniej pali na 5 biegu przy prędkości 60kmh ecodriving około 5,5 l. Wcześniej miałem alfę 159, połowę cięższa połowę mocniejszą i paliła na trasie pół litra mniej. Krótkie dystansy z niskimi prędkościami dacia pali minimalnie mniej.

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV