Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Ergonomia + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Kleofas
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Kolejna ocena po 9kkm Jestem nadal bardzo zadowolony. Trochę się przyzwyczaiłem do francuskiej inności (np sterowanie radiem). Po upalnym lecie i pierwszym ataku zimy mogę coś powiedzieć o wentylacji i trakcji - kompletnie nic do zarzucenia a trakcja wręcz super. Ogrzewanie foteli dziwnie działa ale do ogarnięcia (od chłodów mam włączone na stałe, jest termostat). Trochę nie ogarniam aktualizacji map z telefonu (wybitnie nieintuicyjne), muszę się posiłkować USB. Do skrzyni przyzwyczaiłem się dobrych kilka tysięcy km, nie jest łatwa (ale wolną jedynkę w 4*4 uwielbiam w korkach). Na lakier biały położyłem ceramikę i wygląda dobrze. Trochę mało miejsca w środku (tak jak w moim drugim aucie klasy B) na moim etapie starcza ale na styk. Generalnie jak mam rano wybór którym jechać wybieram daćkę (zamiast Stonica).
5,0
~CR7
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
mówią że auto dla wieśniaków, ponieważ jestem wieśniakiem to se kupiłem. Nie zamykam auta na noc, nie wypatruje z okna czy stoi pod chałupą, leje paliwo i walę z buta ile fabryka dała. Kupiłem najtańszy zestaw oleju i filtrów, wymieniłem na pierwszą wymianę samodzielnie i mam głęboko w poważaniu co mi mówi dacia. Sąsiedzi patrzą z politowaniem na auto a ja mam ich głęboko w ... Wjeżdżam tam gdzie sąsiad nigdy nie był i nigdy nie dojedzie swoim lexusem, ani drugi swoją "terenową" RAV4. Wciskam się na parkingu na styk i nie przejmuje się czy mnie porysuje ten czy inny. Jeżdżę na myjnie automatyczną i mam w nosie rysy od szczotek. Pałuje auto do granic możliwości i wiecie co, działa wszystko jak należy. Mało, z każdym przejechanym km. auto co raz to lepiej jedzie. Krawężniki, garby są dla mięczaków, duster wciąga to wszystko nosem i popija szkocką z lodem.
5,0
~Pietruszka
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Samochód Duster Extreme bardzo fajny i komfortowy. Wygląda znakomicie. Na chwilę obecną nie mam żadnych zastrzeżeń może prócz braku z tyłu osłony na nadkola. Kierownica bardzo lekko chodzi jest bardzo dobrze skrętny. Mam porównanie do innych samochodów natomiast ten jest miękki wybiera dobrze nierówności. Automat połączony z tym silnikiem 150 konnym daje przyjemność z jazdy i jest oszczędny zarazem. System bezkluczykowego uruchamiania silnika, zamykania, nawigacja, tablet, połączenie z android bezprzewodowe to jest to na co czekałem. Głośniki bardzo dobre dają niezły bass przy prawidłowym jego ustawieniu. Polecam z czystym sumieniem tę wersję.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV Facelifting