Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 101KM 74kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Karoseria

Wady

- Całokształt - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,5
~HYDROSTAR
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Kupiłem w listopadzie 2020 wersja Prestige. Nie działa głosowe wybieranie numeru. Po 5 tyś km wymiana synchronizatora piątego biegu. Po 58 tyś km podczas jazdy stracił biegi. Laweta i serwis w Pile. Podobno docisk sprzęgła. Skrzynia bez chrobotu nigdy nie działała, zawsze zgrzyt. Dwa razy sprzęgłem jak w Żuku i bez zgrzytu bieg wsteczny wchodzi. Zawiesza się radio. Zależało mi na taniej jeździe i to się pod tym względem sprawdziło. Stalowe felgi już korodują. Ubytek płynu hamulcowego. Drugi raz nie kupię. Na plus półeczka w kokpicie. Miejsce na kubek z kawą za lewarkiem zmiany biegów- porażka. Ogólnie dobre autko wkoło wieży. Wykupiłem dodatkowe ubezpieczenie w Renault za 5 tysi. Auto zastępcze tylko na trzy dni. Słaby serwis Pabich w Pile.
4,7
~Darek
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Wersja Celebration. Za tą cenę nic innego nowego nie dało by się kupić w tej klasie. Mi osobiście ten samochód się podoba wizualnie.Nie mam przerośniętego ego i w żaden sposób nie przeszkadza mi to, że mam znaczek dacii na samochodzie. Twarde plastiki tak krytykowane przez dziennikarzy, są bardzo dobrze spasowane i dobrej jakości. dziennikarze nie zauważają takich samych twardych plastików w innych markach, a one wystepuja coraz częściej. Zawierzenie jest idealne na nasze drogi i co najważniejsze bardzo trwałe. Fajnie tym jeździ się poza asfaltem. Silnik nie sprawia żadnych problemów, do przepisowych prędkości wystarcza w zupełności, na autostradzie tez sobie nieźle radzi i można spokojnie komfortowo podróżować 140-150 km/h. Dwa razy byłem w Chorwacji w 4 osoby dorosłe, box na dachu plus bagaże i nigdy nie narzekałem na brak mocy. To juz nie jest jakość taka jak w DD pierwszej generacji. Czuć tu skok jakości w każdym aspekcie. Oby dacia dalej podążała tą drogą. Niezdecydowanym mogę ten samochód polecić z całego serca.
3,7
~Mateusz43
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Fajne auto, ale w wersji podstawowej prawie nic nie ma i są też ograniczenia jeśli chodzi o dodatkowe rzeczy. Nie można dopłacić do innego lakieru np do metalika w przypadku auta za 44 000. Można tylko dopłacić do koloru białego 500zł. Jeśli chcemy natomiast najtańszą klimatyzację to musimy wybrać model droższy o 10 000 i do niego dopłaić 2500zł.. czyli razem 12 '500 za manualną klime. Szkoda gadać, bo naprawdę fajnie się zapowiada, ale praktycznie najtańszą wersją nie da się jeździć. Poza tym znajomy był zainteresowany, to wczoraj w salonie (Zdunek - Gdańsk) mu powiedzieli że wstrzymana jest produkcja.. nie wiadomo dlaczego i kiedy będzie wznowiona.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV