Szukaj

Informacje o Dacia Logan I MCV

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dacia Logan I MCV – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 7
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4473 mm
Szerokość 1740 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1993 mm
Wysokość 1640 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1674 mm
Rozstaw osi 2905 mm
Rozstaw kół - przód 1469 mm
Rozstaw kół - tył 1466 mm
Zwis przedni 797 mm
Zwis tylny 771 mm
Prześwit 160 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 954 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 934 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1388 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1432 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1407 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1421 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 2573 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 198 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1009 mm
Wysokość bagażnika 906 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 450 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1500 mm
Wysokość progu załadowczego 564 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~banasiak mariusz
MCV 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
Moja ocena po kilkuletnim użytkowaniu tego samochodu .Samochod został zakupiony jako drugi w domu do ciężkich zadań które spelnia super o ten samochod nie dbam po prostu go uzytkuje do wszystkiego i jestem po wrazeniem .Nie jestem niewolnikiem samochodu on pracuje dla mnie znajomi patrza na mnie z politowaniem ze jezdze loganem a ja patrze na nich z politowaniem ile pieniędzy wkladaja w swoje zachodnie fury.ostatni dwa lata pracowałem 700km od domu i logan nigdy mnie nie zawiodl i koszty paliwa chodzi o lpg sa niskie mój skuter przeliczając na pln spala tyle samo'Wiem ze dla niktorych ludzi jest wstyd jezdzic dacia a ja i tak ja wole niz te zachodnie fury tyle mojej opini
5,0
~pablo
MCV 1.6 105KM 77kW
Dacia Logan I
Auto jest poprostu doskonałe jesli chodzi o praktyczność. Zmieścisz wszystko Nie ma kombika w tej klasie który ma więcej powieżchni bagażowej. Zapakujesz psa, torby, dzieci i silnik 1.6 benzynowy 105 konny daje rade bez problemu. Przewoziłem kuchnię z IKEI w niej + przyczepa i auto dało radę. Prześwit jak w audi allroad :P Zabudowany od spodu silnik metalową osłoną. Auto bezawaryjne. Te nowsze generacje to są bez porównania do wersji jedynki po lifcie. Wygląda ładnie i ma wszystko co trzeba. Spalanie wcale nie jest duże jak na benzyniaka. Zero rdzy, prowadzi się super. Auto dodatkowo nie traci na wartości. U mnie samochód zostaje w rodzinie. Pozdrawiam szczęśliwych właścicieli rumunki.
4,5
~GrzesiekW
MCV 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Dacia Logan I
Jestem pierwszym właścicielem tego samochodu. Nie jeżdżę wiele, auto kupione w styczniu 2013 r. ma obecnie niecałe 50 tys. km. Mały przebieg może wynikać z tego, że mam blisko do pracy, ale jeżdżę prawie codziennie w każdych warunkach. Miał to być samochód duży, uniwersalny i oszczędny w eksploatacji i naprawach, dla rodziny i na dalekie wakacyjne wypady. Sprawdził się doskonale. W razie potrzeby autko przewiezie 7 osobową rodzinę lub po złożeniu siedzeń wersalkę/lodówkę/pralkę/kuchenkę/płyty faliste na dach (sprawdzone osobiście). Nie martwię się, że ktoś zainteresuje się tym autkiem pod blokiem czy na parkingu w obcym mieście. Dla mnie ten samochód ma wszystko czego potrzeba do jazdy - regulacja fotela kierowcy, regulacja kierownicy, klimatyzacja i radio z USB i bluetooth (usb nie raz ratowało podczas długich podróży z małymi dziećmi). Wykończenie środka jest bardzo proste, ale to na plus bo nie szkoda przy niesfornych dzieciakach albo transporcie niestandardowych ładunków ;). Zamierzam użytkować ten samochód do oporu. Zobaczymy ile wytrzyma :)
Średnie spalanie dla Dacia Logan I MCV
7,7 – 9,0
l/100 km
5,4
l/100 km
8,4 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
KPINA Z KLIENTA. ŻENADA! Najważniejsze - nie dajcie się nabrać na gwarancję "3 lata lub 100tys. km". Tak mówią tylko w salonie, żeby sprzedać auto i zarobić, a klienta zostawić z problemem. Ale jak się już ktoś zapyta się w serwisie, to powiedzą, że "to nie jest do końca tak", tzn. jak coś się zepsuje na gwarancji, to oni wpisują daną część do kompa,potem wiek oraz przebieg auta (ale nie chodzi o 3 lata czy 100tys. km!!! - chodzi o wiele, wiele mniejsze przebiegi i np. 2 lata) i wtedy komp im pokazuje, czy liczyć tę część jako bezpłatną czy płatną, pomimo, że auto NIE MA 3 lat i NIE MA przekroczonych 100tys. km. - NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ NA TO!!! Przy zakupie nikt nic nie mówił, tylko jak mantrę powtarzali "3 lata lub 100tys. km". Jak ktoś mi nie wierzy - wystarczy zadzwonić do serwisu (a nie do salonu) i zapytać konkretnie. P.S. Spalanie zależy od tego, czy masz ciężką nogę. Nie jest najgorsze.
5,1
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Dacia Logan I
Logan MCV z 2009 po liftingu, ale z 85 KM silnikiem 1,5 - bez FAP, wersja BL/Laureate. W tej chwili nieco ponad 103 tys przebiegu. W trasie Polska - Gruzja - Polska, która nie wiodła zbyt dużo po autostradach, ale sporo po terenach górskich (Karpaty i Kaukaz), a nawet lekko offroadowych spalanie 5,15 l/100km dystans ponad 9 tys km, 100% na klimie! Samochód z 2+2 osobami i sporą ilością bagażu. Świetna relacja między ceną (zakupu i eksploatacji) a jakością (nie jest co prawda najwyższych lotów, ale świadomość tą miałem przy zakupie) i wielkością auta jest rewelacyjna. Auto pozwala na wiele, a dość duży prześwit jak na zwykłego kombiaka sprawdza się też poza asfaltem na drodze szutrowej i polnej z dużymi koleinami. Ostatnio w czasie pierwszych opadów śniegu w tym roku, na trasie z Łodzi przez Poznań, Gorzów, Szczecin do Torunia (omijając A2) komputer wskazał 3,9 l/100km. Wiem już z doświadczenia, że zaniża o około 10%, czyli faktyczne to 4,3 - rewelacja! Na trasie średnio 80-90km/h. Po mieście na dystansach około 1km lub mniejszych na zimnym silniku, mimo starań spalanie faktyczne powyżej 6/100. Jeśliby się postarać na pewno dało by się przekroczyć 7/100, ale po co to komu :)?
5,6
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Dacia Logan I
Silnik 1.5 dCi, 85KM bez FAP (wersja z FAP ma 90KM). Spalanie po mieście, na krótkich dystansach i w zimę dobija do 6,5 litrów - chociaż mało jeżdżę w korkach. Gdyby stać w korkach i do tego z dużym obciążeniem (kilka osób), to pewnie wyszłoby koło 7 litrów. Spalanie w trasie - w zimie ok 5.4 litra , w wyższych temperaturach ok 5.2 litra, prędkości do 130kmh, z reguły 90-110. Gdyby wyłączyć klimę i jechać 80-90kmh to prawdopodobnie da się zejść poniżej 5 litrów. Generalnie jest moc i siła, jeden z najpojemniejszych i najoszczędniejszych samochodów kombi w tej części galaktyki.

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 8
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
MCV 1.6 105KM 77kW
Dacia Logan I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ 32. W aucie już 4 lata. Sprawdza się dobrze. Nic poza standardowymi przeglądami i wymianą filtrów nie musiałem robić. Spalanie na jednolitym poziomie. Odchyły max +/-1l/100km w zależności od jazdy. Nie mam zastrzeżeń, inwestycja trafiona. Zwrot kosztów po niecalym roku.
5,0
MCV 1.6 84KM 62kW
Dacia Logan I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja Zavoli Winner montowana zaraz po zakupie auta z rynku wtórnego. Przebieg od montażu 60 tys.km. Silnik w dobrym stanie, nie ma problemów z pracą na LPG. Jeśli chodzi o dynamikę i moc to przy tym silniku nie ma szału, ale po wkręceniu na wyższe obroty pokazuje co potrafi. Co ważne nie wraca na Pb nawet jak wkręcę powyżej 4 tys. W instalacji jeszcze od montażu nie...
5,0
MCV 1.6 84KM 62kW
Dacia Logan I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ogólna opinia na temat założone instalacji Zavoli Winner bardzo dobre. Instalacja zakladana przy przebiegu ok 130 tys.km jakieś 2 lata temu. Do dziś przebieg ok 40 tys.km. auto właśnie po kolejnym przeglądzie. Jazda głównie po mieście dość spokojna, mało dynamiczna, spalanie rzędu 9l/100km lpg, więc nie najgorzej. Najważniejsze w ocenie że serwis odwiedzam jedynie na...
Dacia Logan I MCV