Szukaj

Informacje o Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dane techniczne Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW 2007-2010

Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW 2007-2010

Liczba ocen: 18
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Koszty utrzymania + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Jarek
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Moja ocena jest najmojsza ponieważ używam tego auta, ale nie jestem właścicielem. Mogę więc wypowiedzieć się obiektywnie, w przeciwieństwie do właścicieli, którzy mają tendencję do przechwalania. Ogólnie - miła niespodzianka. Spodziewałem się, że to będzie totalny złom, ale samochód jeździ, nie psuje się, nie rdzewieje. Duży minus - tandetne wykończenie. Porównam do innych samochodów: Skody Fabii i Peugeota 307 (które znam). Skoda trochę mniejsza, Peugeot trochę większy, ale porównywać można z powodów, o których poniżej. W całokształcie - zdecydowanie 308, drugie miejsce - hmm, waham się, bo Skoda lepiej wykończona, ale gorzej jeździ i mała, silnik 1.9tdi fatalny. Za cenę pierdzipędu wielkości Fiata Punto otrzymujemy samochód o dł. 4,5m z bagażnikiem 700l, dobrze jeżdżący, bezawaryjny, za to fatalnie wykończony.
4,3
~Mati
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Samochód bardzo tani w eksploatacji, w swoim przedziale cenowym jeden z najrozsądniejszych wyborów. Wersja 7 osobowa jest bardzo praktycznia, na 3 rzędzie siedzień jest wystarczająco miejsca nawet dla osób o wzroście ~180cm
2,3
~maxxx
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Duża przestrzeń. Ale to jedyny plus. Wiele jeżdżę różnymi autami, małymi i dużymi (autobusy, ciężarowe). Jak wsiadałem do mojej, na szczęście byłej już, dacii, to trochę jakbym wsiadał do 40 letniego Ursusa.

Raporty spalania Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW 2007-2010

Liczba raportów: 24
Średnie spalanie dla Dacia Logan I MCV 1.5 dCi 75KM 55kW 2007-2010
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
KPINA Z KLIENTA. ŻENADA! Najważniejsze - nie dajcie się nabrać na gwarancję "3 lata lub 100tys. km". Tak mówią tylko w salonie, żeby sprzedać auto i zarobić, a klienta zostawić z problemem. Ale jak się już ktoś zapyta się w serwisie, to powiedzą, że "to nie jest do końca tak", tzn. jak coś się zepsuje na gwarancji, to oni wpisują daną część do kompa,potem wiek oraz przebieg auta (ale nie chodzi o 3 lata czy 100tys. km!!! - chodzi o wiele, wiele mniejsze przebiegi i np. 2 lata) i wtedy komp im pokazuje, czy liczyć tę część jako bezpłatną czy płatną, pomimo, że auto NIE MA 3 lat i NIE MA przekroczonych 100tys. km. - NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ NA TO!!! Przy zakupie nikt nic nie mówił, tylko jak mantrę powtarzali "3 lata lub 100tys. km". Jak ktoś mi nie wierzy - wystarczy zadzwonić do serwisu (a nie do salonu) i zapytać konkretnie. P.S. Spalanie zależy od tego, czy masz ciężką nogę. Nie jest najgorsze.
6,5
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Ostatnio podczas mrozów spalanie wzrosło dość drastycznie. Tankuję tylko ropę uszlachetnioną. Nie wiem czy jest faktyczna różnica w tych olejach napędowych. Polecam autko do pracy. Komfort jazdy lepszy niż tiko ale to nie BMW. Praktycznie się nie psuje.
5,7
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Na wyświetlaczu [zużycie paliwa]od chwili zakupu jest zawsze 5,2l/100km czy to możliwe?Nigdy to nie sprawdzałem z faktycznym zużyciemn-a nieraz ciągam przyczepkę,chyba coś jest nie tak, proszę o radę.Logan MCV 2007

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 8
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.
Dacia Logan I MCV