Szukaj

Informacje o Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej marki). Auto debiutowało nawet jako Renault Sandero i pod tą nazwą sprzedawane jest do dziś w krajach Ameryki Południowej, a także m.in. w krajach Europy Wschodniej. Model został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Nissan B platform. Oferowany był również w uterenowionej wersji Sandero Stepway.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,7
~Jacek
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Wady: Bardzo słaby silnik. Niestety do tej masy pojazdu zbyt słaby. Cichy jak jedzie się bardzo spokojnie. Przy normalnej jeździe robi się głośny. Jako że w tym samochodzie nie ma praktycznie żadnego wygłuszenia to powyżej 80km/h robi się bardzo głośno. Samochód ze względu na hałas nie nadaje się na jazdę po drogach szybkiego ruchu. Dodatkowo przy większych prędkościach auto myszkuje po drodze i nie czuje się bezpiecznie w tym samochodzie. Silnik, sprzęgło i skrzynia biegów nie działa tak dobrze jak u konkurencji. W innych samochodach w podobnej cenie wszystko jest dużo lepiej zaprojektowane. U mnie w nowym samochodzie czułem się jakby samochód miał już przejechane 100 tyś km :/ Słaba klima i słaby nawiew ciepłego powietrza.Wycieraczki bez regulacji częstotliwości. Auto niestety nie jest zbyt bezpieczne - tylko 3 gwiazdki w ADAC a szkoda bo to niby europejskie auto więc powinno być bezpieczniejsze. Bardzo marne wykończenie wnętrza a u znajomego w kilkuletniej Sandero przetarły się siedzenia :/ U mnie póki co siedzenia OK. Auto bardzo paliwożerne jak na tą moc. Średnio koło 7,5-8 litrów. Bez LPG nie ma sensu. Plusy: -duży prześwit więc jak ktoś jeździ po wiejskich drogach to się przyda -bardzo atrakcyjny wygląd, który niestety ni jak ma się do wnętrza :/ -łatwy w naprawie choć serwis nie jest wcale taki tani jak myślałem -duży bagażnik (szkoda tylko że siedzenia tylne nie rozkładają się na płasko) Generalnie jak ktoś kupuje nowy samochód i ma bardzo ograniczony budżet a podoba mu się sylwetka to może kupić ale używanego nie ma sensu. Za podobne pieniądze można kupić dużo lepszy i bezpieczniejszy samochód.
4,2
~Stepway
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Kupiłem nowy samochód w salonie, bo nie mam pieniędzy. Jestem zbyt biedny, by wierzyć w okazje. Sparzyłem się kilka razy i straciłem nadzieję by mając 30tyś kupić dobry samochód. Sandero jest drugą Dacią. Pierwsze auto, okazało się najlepszą inwestycją. Postanowiłem powtórzyć ten krok. Nie jestem wymagający, chociaż może czasem zbyt krytyczny. Samochód ma przede wszystkim jeździć i być tani zarówno w eksploatacji, jak i w całokształcie utrzymania. Decydując się na zakup Dacii trzeba liczyć się z jej ogromnym spadkiem wartości, ale chyba nie trzeba kończyć studiów by o tym wiedzieć. Decydując się na Sandero, otrzymujemy ciekawie wyglądający samochód z zewnątrz i podstawowo wyposażony wewnątrz. Zaskoczy nas z pewnością pozytywnie w jeździe miejskiej, rozczaruje dynamiką na wakacyjnych wyprawach. Jak zmieni się swoje przyzwyczajenia, nauczy słuchać potrzeb silnika i będzie częściej zerkać na obrotomierz, odetchnie się z ulgą przy dystrybutorze. Czytałem z uśmiechem komentarz, że gdyby to auto miało znaczek VW byłoby zupełną porażką i hańbą niemieckich marek, ale rumuńskie logo dodaje animuszu w chwaleniu się rodowodem. Coś w tym jest. Proste, tanie jednocześnie trwałe w zasięgu portfela.
4,2
~BOGUSŁAW_50
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Jest wygodny, ma bardzo ładny wygląd, w kolorze czerwonym i z linią SUV zwraca na siebie uwagę, z czym niejednokrotnie się spotkałem. Producent jednak przesadził z oszczędnością i zamontował głośniki radia jedynie w przednich drzwiach, z tyłu też by się przydały.
Dacia Sandero I Hatchback 5d