Szukaj

Informacje o Dacia Sandero I Hatchback 5d

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej marki). Auto debiutowało nawet jako Renault Sandero i pod tą nazwą sprzedawane jest do dziś w krajach Ameryki Południowej, a także m.in. w krajach Europy Wschodniej. Model został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Nissan B platform. Oferowany był również w uterenowionej wersji Sandero Stepway.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Długość 4020 mm
Szerokość 1746 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1990 mm
Wysokość 1534 mm
Rozstaw osi 2588 mm
Rozstaw kół - przód 1480 mm
Rozstaw kół - tył 1469 mm
Zwis przedni 781 mm
Zwis tylny 651 mm
Prześwit 155 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 892 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 878 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1414 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1425 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1338 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1200 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 320 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1009 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 818 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Seba899
Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Dacia Sandero I
Bardzo dobre auto, miłe zaskoczenie. Wcześniej użytkowałem głównie auta marki VW (golf, polo). Za sugestią mojego mechanika przyszedł czas odejść od marki VW bo z generacji na generację coraz gorsze. Wybór padł na Dacię Sandero. Powiem tak auto naprawdę warte swojej ceny i jak na razie mniejsza awaryjność jak VW, koszty przeglądów o 50% tańsze, komfort jazdy jak dla mnie lepszy, kręgosłup nie boli. Bardzo niskie spalanie w jeździe miejskiej, odcinki po 3 kilometry, spalanie do 5.0 litra na 100km.
4,9
~DS
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Sandero I
Bardzo udany samochód idealny na polskie warunki. Solidne zawieszenie wprost jakby stworzone na polskie najczęściej mało równe drogi. Silnik 75 KM zupełnie wystarczający do spokojnej jazdy. Wiadomo, że samochody tej klasy nie są samochodami do dalekich podróży ale nawet przy silniku 1.4 75 KM bardzo dobrze sprawdza się w trasie. Bezproblemowo, bez młodzieńczych szarży wszędzie i bezpiecznie dojedzie niezależnie od dystansu do pokonania. Bardzo dużo miejsca w środku. Nieoczekiwanie dużo jak na w sumie przecież mały samochód. Przyjemna deska rozdzielcza, wszystkie niezbędne przełączniki są w zasięgu ręki. Rzecz jasna nie należy oczekiwać w samochodzie tej klasy ( w tym i konkurencyjnych marek ) bajerów typu. podgrzewane fotele, ESP czy składana na płasko tylna kanapa. Nie ten segment i nie te pieniądze. Bardzo bezpieczne zachowanie na drodze i ładna karoseria... Wysokie zawieszenie co w polskich warunkach jest niewątpliwą zaletą. Można wjechać pod każdy krawężnik. Zdecydowanie: FAJNY SAMOCHÓD
1,7
~Jacek
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Dacia Sandero I
Wady: Bardzo słaby silnik. Niestety do tej masy pojazdu zbyt słaby. Cichy jak jedzie się bardzo spokojnie. Przy normalnej jeździe robi się głośny. Jako że w tym samochodzie nie ma praktycznie żadnego wygłuszenia to powyżej 80km/h robi się bardzo głośno. Samochód ze względu na hałas nie nadaje się na jazdę po drogach szybkiego ruchu. Dodatkowo przy większych prędkościach auto myszkuje po drodze i nie czuje się bezpiecznie w tym samochodzie. Silnik, sprzęgło i skrzynia biegów nie działa tak dobrze jak u konkurencji. W innych samochodach w podobnej cenie wszystko jest dużo lepiej zaprojektowane. U mnie w nowym samochodzie czułem się jakby samochód miał już przejechane 100 tyś km :/ Słaba klima i słaby nawiew ciepłego powietrza.Wycieraczki bez regulacji częstotliwości. Auto niestety nie jest zbyt bezpieczne - tylko 3 gwiazdki w ADAC a szkoda bo to niby europejskie auto więc powinno być bezpieczniejsze. Bardzo marne wykończenie wnętrza a u znajomego w kilkuletniej Sandero przetarły się siedzenia :/ U mnie póki co siedzenia OK. Auto bardzo paliwożerne jak na tą moc. Średnio koło 7,5-8 litrów. Bez LPG nie ma sensu. Plusy: -duży prześwit więc jak ktoś jeździ po wiejskich drogach to się przyda -bardzo atrakcyjny wygląd, który niestety ni jak ma się do wnętrza :/ -łatwy w naprawie choć serwis nie jest wcale taki tani jak myślałem -duży bagażnik (szkoda tylko że siedzenia tylne nie rozkładają się na płasko) Generalnie jak ktoś kupuje nowy samochód i ma bardzo ograniczony budżet a podoba mu się sylwetka to może kupić ale używanego nie ma sensu. Za podobne pieniądze można kupić dużo lepszy i bezpieczniejszy samochód.
Średnie spalanie dla Dacia Sandero I Hatchback 5d
5,8 – 8,0
l/100 km
4,5 – 5,1
l/100 km
7,3 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Sandero I
Auto kupione z przebiegiem 47tys i instalacją sekwencyjną. W lecie gaz włącza się po przejechaniu ok 3km. Przy moim stylu jazdy nie zauważam istotnych różnic pomiędzy cyklem mieszanym a trasą - na jednym tankowaniu butli, ok 22-23l przejadę 300km, co daje 7.5l/100. Nie wiem jak inne modele, ale mój 75Mpi ma skrzynię zestopniowaną typowo dla auta miejskiego. Piątka przy ok 80-90km/h, powyżej 100-10 robi się głośno. Polubiłem to auto za prostotę i niezawodność. Wnętrze nie jest szczytem estetyki, ale oferuje sporo miejsca, jest wygodne. Nic nie skrzypi. Bardzo fajna pozycja kierowcy: wyraźnie wyżej niż w większości aut, ale e tak wysoko jak w SUVach czy terenówkach. Tanie części i serwis nieautoryzowany - tu ujawnia się zaleta aut nieskomplikowanych bez nadmiaru elektroniki.
8,2
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Sandero I
W jeździe miejskiej w korkach poruszam się najczęściej i pali zbiornik 44L/na 470-500km. Wyłącznie na trasie, jeżdżąc, ani jak dziadek, ani jak wariat, pali 44L/na 600-670km. Ogólnie jest ekonomicznie, ale nie tak super hiper extra jak chwalą w innych raportach... dodam, że sprawdzone na przebiegu 47000-110000 na przyzwoitej nowej instalacji BRC
7,8
Hatchback 5d 1.2 16v LPG 75KM 55kW
Dacia Sandero I
Zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie. Samochód bardzo wrażliwy na ciężar nogi przylegającej do dźwigni przyśpieszenia. Wynik 7,14 l/100 km uzyskany na trasie z okolic Lublina do Wrocławia (styl jazdy bardzo ekonomiczny, z załadowanym bagażnikiem i rodziną na pokładzie). Wynik 7,99 l/100 km dotyczy codziennej jazdy do pracy z kompletem pasażerów na dystansie 60 km w jedną stronę.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
Dacia Sandero I
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się...
5,0
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
Dacia Sandero I
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie...
5,0
Hatchback 5d 1.6 LPG 84KM 62kW
Dacia Sandero I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 53 tys. km
Sandero to bardzo fajne, autko rodzinne, nie żałuję zakupu. Silnik moim zdaniem bardzo dobrze znosi gaz, zrobiłem na lpg już ponad 50 tys km i przyznam, że spisuje się bez zarzutu. Auto używane do pracy, na zakupy itp. Instalacja firmy Brc, model Kit Alba, jestem zadowolony!
Dacia Sandero I Hatchback 5d