Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz

Dane techniczne Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004

Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 106 KM (78 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004

Liczba ocen: 21
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,7
[email protected]
Kombi 1.6 i 106KM 78kW
Daewoo Nubira II
W sumie po pięciu latach można powiedzieć "nie najgorzej " . Najgorszy w tym wszystkim jest serwis fabryczny (Wrocław) wykazujący się ignorancją i bezczelnością w wyłudzaniu od klienta pieniędzy. Gdyby nie to,że znam się trochę na tej pracy to wyciągnęliby niezłe sumki za wyimaginowane naprawy. A auto w sumie bez więkkszych awarii: najpoważniejsze naprawy to : 1. Wymiana łożyska oporowego podczas której okazało się ,że należy wymienić tarczę sprzęgła i docisk - 600PLN (części i wymiana) 90000km 2. Wymiana uszczelki pod głowicą
3,9
~Marti
Kombi 1.6 i 106KM 78kW
Daewoo Nubira II
Na wstepie należy zaznaczyć, że auto jako nowe kosztowało niewiele ponad połowę kwoty, jaką trzeba było wydać na auta konkurencji (no Opel Vectra B), a teraz po 15 latach róznica jest może 1000 zł... (a cześci mechaniczne w 80% te same !) Wiec jeżeli uświadomimy sobie co za tę małą kwotę potrzymaliśmy, to zmienia się nieco nasz pogląd.
3,9
[email protected]
Kombi 1.6 i 106KM 78kW
Daewoo Nubira II
gdyby zderzyć to co oferuje ten samochód w relacji do ceny na giełdach to można by powiedzieć że jest to auto wręcz doskonałe na tle konkurencji w podobnej cenie. Samochód jest bezawaryjny wbrew opinii wyrabianej przez ludzi którzy nigdy nie mieli jakiego kolwiek koreańczyka. Można podsumować że to bardzo wygodne, nieźle wyciszone, bezawaryjne auto o dobrych osiągach.

Raporty spalania Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004

Liczba raportów: 19
Średnie spalanie dla Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004
10,2
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Kombi 1.6 i 106KM 78kW
Daewoo Nubira II
Auto kapryśne, pali w zalezności od chumoru, zwykle spaloło mi w okolicach 8,5 litrów, ale kiedy zaczałem się z nim nieco dleikatniej obchodzić, tzn. zmiana biegu przy 2500 obrotów, hamowanie silnikiem przecierałem oczy ze zdumienia kiedy po zatankowaniu wyszło średnio 6,7 litra!!! Zaznaczam, że jeżdze praktycznie tylko po mieście. Wcześniej słyszałem opowieści znajomych jakt to mozna osiagnoć spalanie poniżej 7 litrów przy silnikach 1,8 albo 2,0 stosując sie do paru prostych zasad ekonomicznej jazdy. Gdybym sam nie spróbował to bym nie uwieżył.Polecam! Warto spróbować! Max. spalanie zanotowałem zimą przy dużych mrozach i mega warszawskich korkach, natomiast średnio na trasie wyszło mi 8 litrów z tym że oprócz wakacyjnego ekwipunku miałem jeszcze rowery na dachu.
8,8
Kombi 1.6 i 106KM 78kW
Daewoo Nubira II
Zużycie paliwa: w mieście 10, niezależnie od sezonu. Części niedrogie i dostępne. Czasem nawet można trafić oryginały w cenie tanich zamienników. Serwis autoryzowany - wiadomo, ale konstrukcja jest prosta więc "fachowcy" nie mają z nią większych problemów.
10,2
Kombi 1.6 i 106KM 78kW
Daewoo Nubira II
spokojna jazda mieszana ( tzn. 50% miasto i 50% trasa z prędkoścami rzędu 120 km/h ) samochód potrzebuje 10-11 lpg na 100 km. Bardzo szybka jazda po autostradzie ( prędkości 150-180km/h ) wymaga wlania ok 14-15 lpg na 100. Jazda pozamiejska w "emeryckim tempie" da wynik ok 8 lpg. Nadmienie że w trakcie rozpędzania samochodu należy obserwować obrotomierz i nie przekraczać 3 tys. obrotów ( wtedy pali mało ).

Usterki Daewoo Nubira II

Liczba wpisów: 7
Ogrzewanie-klimatronik
  • Daewoo Nubira II Sedan 2.0 i 16V CDX 126KM 93kW 2002-2003
  • inne
Pomóżcie zdiagnozować. Klimatronik ustawiony na "auto" silnik się nagrzewa , zaczyna lecieć ciepłe powietrze-jest ok. Silnik osiągną odpowiednią temperaturę, i po około 15-20 minutach zaczyna lecieć zimno z nawiewów-nie jest ok, temperatura ustawiona na 30 stopni ,bo przy 25-27 leci delikatnie letnie powietrze_nagrzewnica.panel sterowania klimą?? Teraz ciekawostki: 1.Po wyłączeniu trybu "auto" na klimatroniku i włączeniu nawiewu na przednią szybę grzeje znacznie dłużej ,praktycznie tylko sporadycznie przestaje grzać. 2. Kiedy przestanie grzać, sposobem na to jest wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. 3.Grzanie wyłącza się prawie od razu kiedy tylko spróbuję zmniejszyć temperaturę ogrzewania o 1lub 2 stopnie.Zmniejszenie siły nadmuchu wentylatora nie powoduje wyłączenia ogrzewania. Termostat wymieniłem.Porad ,które podpowiedzą abym jeździł z ogrzewaniem na przednią szybę mam dosyć. No i czy macie namiar na mechanika z Warszawy lub okolic , który zna się na tym i potrafi pomóc. Bo nie uśmiecha mi się najpierw wymieniać nagrzewnicy, a kiedy to nie okaże się przyczyną , wybulenie kasy np. na panel sterowania klimatronikiem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - wysokie obroty na biegu jałowym i przy trzymanym sprzęgle
  • Daewoo Nubira II Sedan 1.6 i 106KM 78kW 1999-2003
  • silnik
Witam. Kiedy odpalam silnik na biegu jałowym, obroty automatycznie wskakują na 2000, by spaść do 1500 i się na nich zatrzymać. To samo dzieję się, kiedy np. zatrzymuję sie na światłach i wciskam sprzęgło, obroty wskakują na około 1500 i się na nich trzymają. Od czasu do czasu strzałka sie waha.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie działa nadmuch na 1 i 2
  • Daewoo Nubira II Kombi 1.6 i 106KM 78kW 1999-2004
  • instalacja elektryczna
nie działa nadmuch na 1 i 2 no czasami złapie ale to na perę sekund jak wracam z 3 na 2 co to może być gdzie szukać przyczyny pomocy [email protected] to namiar na mnie z góry dzięki za pomoc XXXXXXXXX
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Daewoo Nubira II Kombi