Elektryczny Nissan Leaf
Dane techniczne Nissan Leaf
Hatchback 5d Facelifting Elektryczny 109KM 80kW
zautomatyzowana 1 stopniowa FWD
Moc silnika
80 kW przy 3008 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
254 Nm
Prędkość maksymalna
144 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
11.5 s
Pojemność baterii brutto
30 kWh
Średni maksymalny zasięg
172 km
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
automatyczna FWD
Moc silnika
80 kW przy 3008 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
254 Nm
Prędkość maksymalna
144 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
11.5 s
Pojemność baterii brutto
24 kWh
Średni maksymalny zasięg
117 km
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
zautomatyzowana 1 stopniowa FWD
Moc silnika
110 kW przy 3283 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm
Prędkość maksymalna
144 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
7.6 s
Pojemność baterii brutto
40 kWh
Czas ładowania: stacja szybkiego ładowania
0.7 h
Czas ładowania: gniazdko 3F
7.5 h
Czas ładowania: gniazdko 1F
21.0 h
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
378 km
Średni maksymalny zasięg
270 km
Hatchback Elektryczny e+ 62kWh 218KM 160kW
automatyczna 1 stopniowa FWD
Moc silnika
160 kW przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
340 Nm
Prędkość maksymalna
157 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
7.3 s
Pojemność baterii brutto
62 kWh
Czas ładowania: stacja szybkiego ładowania
1.5 h
Czas ładowania: gniazdko 3F
11.5 h
Czas ładowania: gniazdko 1F
32.0 h
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
385 km
Średni maksymalny zasięg
330 km
Hatchback Facelifting 39kWh 150KM 110kW
automatyczna 1 stopniowa FWD
Moc silnika
110 kW
Maksymalny moment obrotowy
320 Nm
Prędkość maksymalna
144 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
7.9 s
Pojemność baterii brutto
39 kWh
Czas ładowania: stacja szybkiego ładowania
7.0 h
Czas ładowania: gniazdko 3F
12.5 h
Czas ładowania: gniazdko 1F
20.0 h
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
285 km
Średni maksymalny zasięg
270 km
Średni minimalny zasięg
235 km
Hatchback Facelifting 59kWh 217KM 160kW
automatyczna 1 stopniowa FWD
Moc silnika
160 kW
Maksymalny moment obrotowy
340 Nm
Prędkość maksymalna
157 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
6.9 s
Pojemność baterii brutto
59 kWh
Czas ładowania: stacja szybkiego ładowania
10.0 h
Czas ładowania: gniazdko 3F
18.0 h
Czas ładowania: gniazdko 1F
30.0 h
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
385 km
Średni maksymalny zasięg
366 km
Średni minimalny zasięg
340 km
e-Newsy
Najciekawsze informacje ze świata e-mobility.
Testy
Nasze testy samochodów z napędem alternatywnym.
Oceny Nissan Leaf
4,6
~Grzegorz
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Jak za używane auto z 2013 z ceną ok. 40 tys. jak najbardziej warto. Zwłaszcza do jazdy po mieście i na krótkich dystansach. Mój Leaf ma baterię 24 kWh i wystarcza na jazdę po mieście do 120 km w lecie i do 100 km w zimie (najmniej udało mi się przejechać 90 km). Jeżdżąc do 30 km tylko po mieście dieslem zawsze miałem problemy z filtrem cząstek stałych i zaworem EGR dlatego wybór padł na elektryka. Auto kupione jako 3 w rodzinie, ale od razu...
4,8
~Mateusz
Nissan Leaf II
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
Świetne auto! Pojemne, wygodne z wystarczającym zasięgiem na codzienne użytkowanie. (realnie 300 km po mieście, 200km w trasie). Ładuje z gniazda i na szybkich ładowarkach. Przy moim przebiegu 1 ładowanie wystarcza na 3 dni jazdy. Jakość wykonania na poziomie VW. Świetna funkcja E-pedal. (pedał gazo - hamulca). Polecam każdemu jako auto na co dzień jeśli nie robisz więcej niż 200 km. W zakresie baterii nie odczułem żadnych problemów...
4,6
~derribe
Nissan Leaf II
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
do września byłem bardzo zadowolony. moja poprzednia ocena 4,9. niestety pojawił się problem z ładowaniem i okazało się, że serwisy nie są przygotowane do napraw aut elektrycznych. auto wróciło po 2,5 miesiąca. DUŻY PLUS dla dilera, użyczono mi na ten czas auto elektryczne. Zimą z włączonym grzaniem bardzo spada zasięg, na szczęście ładowanie nie jest problemem.
Raporty zużycia prądu Nissan Leaf
El
243
Nissan Leaf II
Hatchback Elektryczny 40kWh 150KM 110kW
głupio opisywać wg schematu gdyż wiele zależy od temperatury za oknem i stylu (oraz prędkości) jazdy.
zasięg 210km to mroźna zima z włączonym ogrzewaniem itp.
przy spokojnej jeździe w terenie mieszanym lub mieście (większy odzysk) przejechanie 270 jest możliwe, zaś w skrajnych przypadkach można też jeszcze trochę ten zasięg zwiększyć (najwyższe moje wskazanie komputera to 282km). [podobno jeden ze znanych youtooberów przekroczył wartość 300]. na trasie lepiej planować ładowania co max 200km.
należy pamiętać, że nie wyjeżdżamy aku do "0" więc (przynajmniej w moim przypadku) maksymalny zasięg jest teoretyczny (realnie przejechałem 252 km i zostało 7% aku (1%= ~2,7km) )
obecne średnie moje spalanie [po ponad 2 latach wolnego ładowania z 230W / częste szybkie ładowanie jest uznawane przez nissana za jedną z głównych przyczyn spadku mocy aku (u mnie nadal 100% sprawności, co dalej zobaczymy)] to 14,9kWh /100km (po zmianie stylu jazdy zeszło z 15,2)
średni czas ładowania podałem orientacyjny dla wartości z 20-30% do ponad 90-100%, realnie bywa różnie: po przyjeździe do domu decyzję o ładowaniu podejmuję w zależności od przewidywanych w danej chwil potrzeb jazdy z uwzględnieniem zapasu na nieprzewidziane km - zazwyczaj doładowuję nocą przy 20-30% ale jak trzeba (lub jest okazja w dzień gdy na fotowoltaikę pada słonko) to doładowuję i przy 60% naładowania - wymaga to przywyknięcia ale zapewniam nie jest upierdliwe; pomaga przycisk otwarcia klapki gniazd na kokpicie - nie trzeba szukać przycisku na pilocie kluczyka ;).
El
207
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW
Średni minimalny zasięg to trasa równo 170km z miasta przez kręte drogi wiejskie do miejsca docelowego i z powrotem, zimą przy dużych różnicach wysokości i odczuwalnym wietrze czołowym. Po trasie komputer wskazywał 5 mil pozostałego, orientacyjnego zasięgu.
Średni maksymalny zasięg 220km to trasa kilkukrotnie pokonywana w przeciągu roku w różnych warunkach pogodowych wyjazd z miasta, podróż autostradą, ładowanie w punkcie przy drodze. Komputer wskazuje 10 mil pozostałego zasięgu.
Maksymalny zasięg 230km to ta sama trasa, co w średnim maksymalnym, ale inny punkt ładowania. Samochód z w pełni naładowaną baterią bez dodatkowego bagażu, pasażerów dotarł do punktu ładowania z pozostałym zasięgiem 2 mil.
Na czas ładowania duży wpływ ma temperatura baterii, aktualny stan załadowania i poziom, do którego chcemy załadować baterię. Optymalnie czasowo to ładować baterię z okolic 20% do 80% (specjalna funkcja ładowania) ze zwykłych garażowych gniazdek.
El
140
Nissan Leaf I
Hatchback 5d Facelifting Elektryczny 109KM 80kW
Minimalny zasięg to zima, maksymalny lato. Prędkość w trasie koło 90-100 km/h. Super auto do miasta, nie polecam na trasy. Podane szybkie ładowanie w zakresie 10-90%.