Szukaj
DS
DS
4,5 (146 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
DS w pigułce

Test euroncap DS 3 Crossback, 1.2 Puretech 100, LHD, Safety Pack

DS 3 Crossback, 1.2 Puretech 100, LHD, Safety Pack
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1199 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.5 pkt | 96 %

Przedział pasażerski DS 3 Crossback pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. DS pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył komplet w tej części oceny. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa Active Safety Brake, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
3,4 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.4 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina dziecka 10-letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Pomiary odczytane z manekinów dotyczące przeciążeń szyi wykazały mierną ochronę tego obszaru ciała dla manekina dziecka 6-cio letniego, z dobrą lub wystarczającą ochroną pozostałych części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których DS jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,4pkt

Uderzenie z przodu
14,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31 pkt | 64 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub mierna, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również obszar miednicy był dobrze chroniony. Opcjonalny pakiet bezpieczeństwa Active Safety Brake, zawiera autonomiczny system hamowania awaryjnego, który reaguje na pieszych, ale nie na rowerzystów. W próbach reakcji na pieszych system działał dobrze. System reagujący na rowerzystów jest dostępny poza pakietem bezpieczeństwa i nie został uwzględniony w tej ocenie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,8 pkt
Głowa
14,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
AEB Pieszy
4,8pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

Opcjonalny system AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. DS 3 Crossback posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System oparty o działanie kamery identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i przedstawia je kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może również interweniować bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
2,6 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
1,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Safety Brake
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny