Szukaj
DS
DS
4,5 (146 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
DS w pigułce

Test euroncap DS 7 Crossback BlueHDi 1,5l Manual 6 'Be Chic'

DS 7 Crossback BlueHDi 1,5l Manual 6 'Be Chic'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1420 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 91 %

Przedział pasażerski DS 7 Crossback pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. DS pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra i DS 7 zdobył maksymalną ilość punktów w tym teście. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, bazując na odczytach ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. DS 7 Crossback posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego. W próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc kolizje przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
AEB Miasto
2,6 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

DS 7 Crossback zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę 6-cio i 10-letniego dziecka w testach Euro NCAP. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno w przypadku zderzenia czołowego jak i bocznego. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których DS 7 Crossback jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30.8 pkt | 73 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w testach ochrony zapewnionej dla nóg pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich punktach. Ochrona obszaru miednicy była również dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych tak samo jak innych pojazdów i spisał się dobrze w próbach działania, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości scenariuszy i prędkości.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,8 pkt
Głowa
14,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.2 pkt | 76 %

Próby działania autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały dobrą skuteczność działania systemu. Ogranicznik prędkości korzysta z kamery do rozpoznania ograniczeń prędkości i pozwala kierowcy w łatwy sposób ustawić limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest również standardowym wyposażeniem i obejmuje przednie i tylne siedzenia.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry