W większości testów Civic wypada dobrze, choć kierowca ryzykuje obrażeniami klatki piersiowej w trakcie zderzenia bocznego. Właśnie z tego powodu ostatnią gwiazdkę oznaczono jako przekreśloną. Auto wyposażone jest w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera w standardzie. Również bardzo dobrze Civic spisuje się na polu ochrony pieszego.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Małe auta rodzinne |
| Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
| Masa |
1115 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie zderzenia. Przednie poduszki stanowią wystarczającą osłonę dla głów kierowcy i pasażera. Zanotowano jednak minimalny kontakt z kierownicą. Odpowiednie napięcie pasów zapewnia ochronę kierowcy, mniejszą w przypadku pasażera. Sztywne elementy kolumny kierowniczej są potencjalnym źródłem obrażeń kolan. Zbyt duże uszkodzenie podłogi powoduje "bardzo słabą" ocenę bezpieczeństwa stóp i kostek.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Mimo kontaktu głowy kierowcy z przednim panelem ryzyko obrażeń jest niskie. Za wysokie obciążenia klatki piersiowej to główny powód niespełnienia standardów wymagań z października 1998. Brzuch i miednica uderzyły w wewnętrzną część drzwi. Wyniki prezentują się więc niejednolicie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
8 pkt (50%)
|
| Zderzenie boczne |
10 pkt (63%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
28 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
1/4 testowanych pól maski spełnia standardy. Inne oceny to "słaba" lub "bardzo słaba". 2 obszar przedniej krawędzi i 1 obszar zderzaka prezentują słaby poziom amortyzacji. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Dwie etykiety z rysunkami ostrzegają przed umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu przy aktywnej poduszce. Jednak nalepka na przedniej szybie jest łatwa do usunięcia, brak również instrukcji tekstowej.
|
| 1,5 - letniego |
brak danych
|
| 3,0 - letniego |
brak danych
|