Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 050 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Honda Civic 2001

Honda okazała się pierwszym producentem, który zadbał we właściwy sposób o bezpieczeństwo pieszych. Civic spisywał się tak dobrze, że był bliski zdobycia 4. gwiazdki. Niestety test fotelików nie wypadł najlepiej, mimo zastosowanych dwupunktowych mocowań ISOFIX. Kabina pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, co jest znamienne w przypadku małych aut.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1160 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja zachowała integralność, a drzwi kierowcy można było po zderzeniu normalnie otworzyć. Dowodzi to braku uszkodzeń przedniej części. Zanotowano relatywnie wysokie obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów. Twarde elementy deski rozdzielczej z kolei mogą potencjalnie powodować obrażenia nóg kierowcy oraz pasażera. Podłoga, co nadzwyczajne, pozostała nietknięta.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Auto nie straciło żadnych punktów w tym rodzaju testów. Jednak głowa kierowcy miała kontakt z drzwiami. To może być powodem naprawdę poważnych obrażeń. Honda zapewniła, że wprowadzi dodatkową osłonę ramy drzwi i przedniego panelu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 26 pkt (93%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 49 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Honda uczyniła wiele starań by wypaść dobrze w tym rodzaju testów i wynik został osiągnięty. Zderzak oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, bez obniżania jego skuteczności. Krawędź przednia oraz maska również spisują się dobrze. Ogólna ocena bardzo bliska 4 gwiazdek.

Zabezpieczenie dziecka

Mały rysunek na desce rozdzielczej to jedyne ostrzeżenie przeciwko montowaniu fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Euro NCAP radzi by wprowadzić więcej oznaczeń. Foteliki jakich użyto podczas testów to zarekomendowane przez Hondę Römer Duo. Wiązania muszą być zamontowane przed użyciem mocowań ISOFIX, ale zauważono zbyt małą ilość instrukcji. Kolejnym minusem było duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Honda Civic