Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 050 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Test euroncap Honda e, RHD

Honda e, RHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1513 kg
Wynik testu
76%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
65%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28.7 pkt | 76 %

Przedział pasażerski Hondy e pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, a ochrona prawej nogi kierowcy została oceniona jako słaba. Pomiary wykonane na wysokości kolan oraz ud manekinów kierowcy oraz pasażera wykazały marginalny poziom ochrony, dodatkowo do wyników, z tych obszarów, zostały doliczone punkty karne ze względu na potencjalne szkodliwe struktury deski rozdzielczej. Łagodna konstrukcja przedniego pasa, Hondy e, nie stwarzała dużego ryzyka dla pasażerów drugiego pojazdu biorącego udziału w zderzeniu czołowym. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu, była dobra lub wystarczająca. Zarówno w teście bocznego zderzenia z barierą, reprezentującym zderzenie z innym pojazdem, jak i przy bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona była dobra, w związku z czym model e uzyskał maksymalną liczbę punktów za tę część testu. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe. Honda e nie została wyposażona w środkowe poduszki powietrzne, których zadaniem jest ochrona przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Model e wyposażony jest w zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.

Uderzenie przodem
11,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
11,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.6 pkt | 82 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą lub wystarczającą ochronę obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina była słaba, a ochrona głowy marginalna. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których model e został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,6pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX XP HONDA
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33.9 pkt | 62 %

Honda e posiada aktywną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają uderzenie pieszego, siłowniki podnoszą powierzchnię maski, aby zwiększyć odległość od twardych struktur znajdujących się pod spodem. Honda wykazała, że system działa bardzo dobrze w przypadku pieszych o różnym wzroście i przy szerokim zakresie prędkości, w związku z czym samochód został przetestowany z maską w pozycji podniesionej. Maska zapewniała prawie wyłącznie dobrą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z niektórymi słabymi wynikami odnotwanymi na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych. Niestety testy przedniej krawędzi maski wykazały słabą ochronę miednicy pieszego na całej szerokości pojazdu, w związku z czym model e nie uzyskał żadnych punktów w tej części oceny. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na takich użytkowników dróg była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
9,6 pkt
Głowa
18,3 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,3 pkt
AEB Pieszy
4,8pkt
AEB Rowerzysta
4,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.4 pkt | 65 %

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Jednak system nie zareagował w scenariuszu ?skrętu na drugą stronę?, w którym samochód został skierowany na tor nadjeżdżającego pojazdu. Ogólnie działanie systemu AEB oceniono jako odpowiednie. Honda e ma funkcję przypominania o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, ale brakuje jej systemu monitorowania zmęczenia kierowcy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnego ograniczenia prędkości. Kierowca może pozwolić systemowi na ustawienie ograniczenia prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
3,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Mitigation Braking System
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny