Szukaj
Honda
Honda
4,3 (8 595 ocen )
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Test euroncap Honda Jazz 1.3 'Comfort', LHD

Honda Jazz 1.3 'Comfort', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1100 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.5 pkt | 93 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości , ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich obszarów ciała. Wyjątek stanowił obszar klatki piersiowej, ochrona tego obszaru była należyta. Ochrona klatki piersiowej oraz szyji pasażera zajmującego miejsce z tyłu była odpowiednia, innych obszarów ciała - dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobre zabezpieczenie. Niezależny awaryjny układ hamulcowy jest standardowym elementem wyposażenia.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.9 pkt | 85 %

Wyniki testu zderzenia czołowego pokazały dobrą ochronę zarówno dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci. Wyjątek stanowi grupa I, modele tej grupy nie były stabilne po zamontowaniu na tylnym środkowym miejscu. ?

Bazowa ocena auta
23,2pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,3pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

26.3 pkt | 73 %

Zderzak modelu zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona regionów miednicy była bardziej mieszana, w niektórych obszarach dobra lub słaba. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego, ze słaby wynikiem w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
17,1 pkt
Miednica
3,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia, tak jak system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca. System ostrzegawczy odjazdu i system wspomagania prędkości są opcjami. Oczekuje się, że jeśli będą rozpowszechnione i dopasowane zostaną zakwalifikowane do oceny. Niezależny awaryjny układ hamulcowy, który działa przy różnych prędkościach obecnie nie jest nie dostępny.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia