Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 050 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Test euroncap Honda Jazz, 1.5 Hybrid 'Elegance', LHD

Honda Jazz, 1.5 Hybrid 'Elegance', LHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1246 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.1 pkt | 87 %

Przedział pasażerski Hondy Jazz pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Honda wykazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. Niewielka waga Hondy Jazz i łagodna konstrukcja przodu pojazdu nie stanowiły dużego ryzyka dla pasażerów podczas zderzenia czołowego z przesunięciem. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na całej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała z wyjątkiem klatki piersiowej dla której ochrona była wystarczająca. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra pod każdym względem. W ocenie ochrony w przypadku wypadnięcia manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako marginalne. Jazz wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Honda Jazz posiada zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość na adres służb ratowniczych z podaniem lokalizacji pojazdu.

Uderzenie przodem
13,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.1 pkt | 83 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Na tylnym, środkowym, siedzeniu nie można było stabilnie zamocować fotelika dziecięcego. W pozostałych przypadkach wszystkie typy fotelików dla których Jazz został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,4pkt

Uderzenie z przodu
14,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
HONDA KIDFIX XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

43.4 pkt | 80 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą lub wystarczającą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy została oceniona jako dobra w większości pozycji testowych. W pozostałych przypadkach została oceniona jako słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się odpowiednią skutecznością działania, w większości przypadków unikano kolizji lub znacznie ją ograniczano. System nie wykrywa pieszych z tyłu samochodu, w związku z czym nie przeprowadzono testów podczas cofania pojazdu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,1 pkt
Głowa
17,5 pkt
Miednica
4,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
28,3 pkt
AEB Pieszy
7,0pkt
AEB Rowerzysta
8,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.3 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Honda Jazz nie została wyposażona w system monitorowania zmęczenia kierowcy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
5,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Mitigation Braking System
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry