S2000 jest w sprzedaży od 1999 i wydaje się najmniej bezpiecznym modelem Hondy pod względem ochrony pieszego. Kabina jest silna i widoczne są tylko niewielkie zniekształcenia, również drzwi są prawie niezniszczone. Model w trakcie testów zderzenia czołowego oraz bocznego był testowany z opuszczonym dachem, by sprawdzić bezpieczeństwo głowy kierowcy. Chociaż nie stosowano fotelików, to możliwe jest umieszczenie takiego na przednim siedzeniu. Skontrolowano więc obecność etykiet ostrzegawczych.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Roadstery |
| Nadwozie |
kabriolet |
| Masa |
1285 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Struktura karoserii prezentuje się dobrze. Nie odniosła poważniejszych uszkodzeń, a drzwi można było prawie normalnie otworzyć. Również poduszka powietrzna kierowcy zapewnia stabilną ochronę głowy. Wiele elementów deski rozdzielczej (stacyjka, metalowe obudowy) może spowodować obrażenia kolan i górnych partii nóg w przypadku zderzenia. Dodatkowo, znaczne uszkodzenie podłogi zagraża stopom i kostkom.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa kierowcy miała kontakt z ramą dachu w trakcie wypadku. Grozi to śmiertelnymi obrażeniami, szczególnie jeśli jest on wyższego wzrostu. Mimo braku bocznej poduszki kierowca pozostaje dobrze chroniony. Piankowa osłona wewnętrznej części drzwi stanowi dodatkowe zabezpieczenie w przypadku zderzenia bocznego. Kolejny plus to silne belki scalające, które zapewniają stabilność kabiny.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
| Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
6 pkt (21%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
30 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
W porównaniu z innymi modelami Honda, S2000 spisał się naprawdę bardzo słabo. Producenci zapowiadają poprawki na tym polu. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Brak trwałych etykiet ostrzegających przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Nie przeprowadzono testów fotelików z powodu braku miejsca na ich umieszczenie.
|
| 1,5 - letniego |
brak danych
|
| 3,0 - letniego |
brak danych
|