Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 254 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap Seat Alhambra (VW Sharan 2.0 diesel 'Trendline', L

Seat Alhambra (VW Sharan 2.0 diesel 'Trendline', L
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1774 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 96 %

Seat Alhambra jest strukturalnie identyczny jak VW Sharan oraz posiada takie samo wyposażenie oraz poziom bezpieczeństwa. Wobec tego Euro NCAP wierzy, że wyniki VW Sharan będą odpowiadały wynikom Seata Alhambry. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, panel przedniej szyby został wgnieciony tylko o 2 mm. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud przednich pasażerów. Dodatkowy test potwierdził taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Manekin pasażera przedniego również dobrze zniósł zderzenie czołowe - zdobył komplet punktów. Podobny wynik auto otrzymało za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej i brzucha była raczej wystarczająca. Auto oferuje dobre zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa podczas kolizji tyłem.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

W czasie zderzenia czołowego, przednie przesunięcie manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie było nadmierne. W trakcie zderzenia bocznego oba manekiny były dobrze chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca o niebezpieczeństwie montowania fotelika bez dezaktywacji poduszki była niejasna, źle umieszczona i nietrwale przymocowana. Wszystkie pozycje foteli umożliwiają montaż uniwersalnego systemu fotelików.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
10,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Bobsy G0/1
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 46 %

Zderzak oferuje dobrą ochronę nóg pieszego w przypadku większości pól, ale bardzo słabą dla niektórych. Przednia krawędź maski spisała się bardzo słabo i nie uzyskała ani jednego punktu. Przeważająca liczba krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski zapewnia dobrą amortyzację. Jednak jeśli chodzi o dorosłego - zanotowano głównie bardzo słaby poziom ochrony.

Głowa
12,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESC jest standardowym wyposażeniem Seata. Przednie fotele są wyposażone w system przypominający o zapięciu pasów. Dla tylnych foteli system jest montowany w standardzie w przypadku 6- i 7-miejscowego auta. sSystem jest również możliwy do nabycia jako opcja dla wariantu 5-miejscowego, jednak liczba egzemplarzy sprzedawanych z systemem pozwala zakwalifikować go do oceny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
Multimedia
Filmy
Zdjęcia