| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Minivany |
| Nadwozie | minivan |
| Masa | 1350 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina doznała minimalnego zniekształcenia, a drzwi kierowcy otworzyły się po testach niemal normalnie. Jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia plus stabilna konstrukcja zapewniają dobrą ochronę, utrzymują poziom nacisku na klatkę piersiową na bezpiecznym poziomie. Niestety kontakt z twardymi elementami poniżej deski rozdzielczej stanowią ryzyko obrażeń dla kolan kierowcy. Podłoga tylko lekko uszkodzona, a przemieszczenie pedałów sterowniczych w pełni kontrolowane.
System ochrony bocznej obejmuje wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Altea uzyskała komplet punktów za wyniki testu zderzenia bocznego i ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 22 pkt (79%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 50 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Ochrona jest na wysokim poziomie, szczególnie ze strony zderzaka i krytycznych dla bezpieczeństwa głowy dziecka obszarów maski. Słabsza amortyzacja uderzenia głowy dorosłego, krawędź przednia "nieprzyjazna". Mimo to świetny wynik, podobnie jak Citroen´a C4, najlepszy do dzisiaj. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Zastosowano wyłącznik przedniej poduszki powietrznej, a status jest widoczny na desce rozdzielczej. Mimo wszystko rysunek na końcu przedniego panelu nie jest trwały, brak ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki. Dzieci umieszczono w fotelikach Fair Bimbo Fix (starsze - przodem, a młodsze tyłem do kierunku jazdy) przymocowanych przy użyciu mocowań ISOFIX. Ochrona była bardzo dobra. |
|
| 1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |