| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
| Masa | 977 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Nawet z poduszką, głowa kierowcy narażona jest na kontakt z kierownicą, na skutek niskiego ciśnienia powietrza. Auto wyposażone jest w obrotowe napinacze pasów bezpieczeństwa, by ograniczyć przednie przemieszczenie. Twarde i sztywne elementy pod deską rozdzielczą stanowią ryzyko dla kolan i miednicy kierowcy. Głowa z kolei uderzyła w przedni panel, podczas poważniejszych wypadków, może być to bardzo niebezpieczne. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas to ryzyko obrażeń brzucha i kręgosłupa.
Największe ryzyko obrażeń zanotowano na poziomie nóg, miednicy oraz brzucha, lepiej w przypadku głowy i klatki piersiowej. Nacisk na nią ograniczony został przez znaczne obciążenie pleców ze strony oparcia fotela. Głowa pasażera również jest narażona na uszkodzenia.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
| Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 34 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Ochrona pieszego lepsza niż inne. Bardzo dobra amortyzacja krytycznych dla głowy pieszego obszarów oraz "wystarczająca" krawędzi przedniej. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Fotelik tyłem do kierunku jazdy, 1,5-rocznego dziecka, zamontowano przy użyciu pasów dorosłego, niestety nogi młodszego pasażera opierają się o fotel. Może być to spowodowane, tym, że zastosowany typ fotelika nie pasuje do tak małego auta. System zabezpieczeń wypadł dosyć dobrze, no może oprócz niestabilnych pasów. Niestety głowa 1,5-rocznego pasażera uderzyła o ramę drzwi w trakcie zderzenia bocznego. W przypadku starszego dziecka ochrona głowy również zawiodła, lepiej podczas zderzenia czołowego. |
|
| 1,5 - letniego | Roemer Baby-Star tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Roemer Princetyłem do kierunku jazdy |