Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 255 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap SEAT Ibiza 1.0 'Style'

 SEAT Ibiza 1.0 'Style'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1047 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.1 pkt | 95 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Seat pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i pasażera była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, dobra ochrona była zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Ibiza zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Ibiza posiada standardowo autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach jego działania przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazała się dobrym działaniem, unikając kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37.8 pkt | 77 %

W próbie czołowego zderzenia, ochrona 10-letniego manekina była dobra. Natomiast, odczyty z manekina 6-letniego wykazały słabą ochronę klatki piersiowej i mierną ochronę szyi. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona 6-letniego manekina była dobra, ale przeciążenia klatki piersiowej 10-letniego manekina wykazały jej bardzo słabą ochronę. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika na tym miejscu w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Ibiza jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie

Bazowa ocena auta
18,8pkt

Uderzenie z przodu
11,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32 pkt | 76 %

Powierzchnia maski zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ale słabe i bardzo słabe wyniki odnotowano w okolicach przednich słupków. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra lub wystarczająca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych jak również innych pojazdów. W próbach, system wykazał się dobrym działaniem, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości sprawdzanych scenariuszy i prędkości.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,2 pkt
Głowa
16,0 pkt
Miednica
4,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.3 pkt | 60 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich siedzeń. Próby autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie. Ibiza posiada w standardowym wyposażeniu manualnie sterowany ogranicznik prędkości, ale nie jest standardowo wyposażona w asystenta pasa ruchu.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry