Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 252 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap SEAT Leon 1.5 petrol 'XCELLENCE', LHD

SEAT Leon 1.5 petrol 'XCELLENCE', LHD
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1294 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
88%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 92 %

Przedział pasażerski Seata Leon pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Seat pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się Leon, w pewnych obszarach, wykazała uszkodzenia. W związku z tym do wyniku ogólnego została doliczona drobna kara, za ryzyko jakie stanowi to dla drugiego pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla klatki piersiowej oceniono jako co najmniej wystarczającą. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. Leon wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Leon posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.

Uderzenie przodem
13,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
15,5pkt
Zderzenie ze słupem
15,5pkt
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.4 pkt | 88 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę obu manekinów poza szyjką 10-cio letniego manekina dla której ochrona była odpowiednia. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Leon uzyskał maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Leon został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,4pkt

Uderzenie z przodu
15,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-R?mer KidFix? S
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.5 pkt | 71 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra we wszystkich pozycjach testowych. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na takich użytkowników dróg była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,6 pkt
Głowa
14,9 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,9 pkt
AEB Pieszy
5,4pkt
AEB Rowerzysta
6,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.8 pkt | 80 %

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, Leon posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę jest montowany w standardzie i w tym teście oceniany jest jako system wspomagania prędkości. Bardziej zaawansowany system jest dostępny jako opcja, która identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,1 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry