Szukaj
Smart
Smart
4,1 (177 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Smart w pigułce

MCC Smart 2000

Smart jest bardzo mocnym i sztywnym autem. Niestety zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową pasażera oraz obciążenie nóg kierowcy. W czasie zderzenia bocznego głowa kierowcy uderzyła o wspornik powyżej drzwi, ale boczna poduszka (dostępna jako wyposażenie dodatkowe) amortyzuje uderzenie. Z powodu rozmiarów auta niemożliwe było przetestowanie fotelików.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 2-drzwiowy sedan
Masa 740 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera spisały się bardzo dobrze, ale duży nacisk pasów zagraża bezpieczeństwu pasażera. Pomimo wyprofilowanej poduszki, nacisk na górną partię nóg kierowcy powyżej normy. Znaczne uszkodzenie podłogi nie stanowi zagrożenia dla stóp i kostek.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona podczas tego testu na wysokim poziomie, wątpliwości budzi uderzenie głowy kierowcy o ramę drzwi. W standardowej wersji brak odpowiednich amortyzujących poduszek, co może stanowić zagrożenie dla pasażerów innych rozmiarów. Problemy pojawiły się również, w trakcie pierwszego testu, z dodatkową boczną poduszką powietrzną i tą chroniącą głowę. Jednak po poprawkach wszystko wróciło do normy. Stratę punktów spowodowało uderzenie brzucha o poręcz w drzwiach. Dodatkowa boczna poduszka rozwiązałaby ten problem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 33 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Pomimo małych rozmiarów i sztywnej karoserii, wynik auta na poziomie przeciętnej w swojej grupie.

Zabezpieczenie dziecka

Fotelik może być umieszczony tylko na fotelu pasażera, gdzie zagrożenie stanowi poduszka powietrzna. Ostrzeżenia o tym niebezpieczeństwie są niewystarczające i Smart powinien poważnie potraktować tę kwestię w przyszłości. W rzeczywistości, tylko specjalny fotelik Smart może być używany w ten sposób, ponieważ automatycznie dezaktywuje poduszkę powietrzną.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

MCC Smart