Szukaj
Tesla
Tesla
4,2 (16 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Tesla w pigułce

Test euroncap Tesla Model S 85kWh electric drivetrain, LHD

Tesla Model S 85kWh electric drivetrain, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
2100 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 82 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, z wyjątkiem głowy. Czujniki wskazały niewystarczający zasięg poduszki powietrznej pasażera, co skutkowało niebezpiecznymi kontaktami głowy z elementami deski rozdzielczej. Problem jednak został zbadany, znaleziono błąd w oprogramowaniu kalibracji poduszki dostarczany przez sprzedawcę. Euro NCAP został poinformowany, że błąd został skorygowany we wszystkich pojazdach dostarczonych do klientów. Chociaż obliczone parametry szkody nie były szkodliwe, ochrona głowy pasażera została oceniona jako niewystarczająca, model ukarano. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy, a także pasażera zajmującego miejsce z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Podczas testu słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinach wskazały na uciśnięcia żeber, wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Przednie i tylne siedzenia zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona poprzez menu użytkownika, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak interfejs we wszystkich językach nie jest wystarczająco jasny, co do podejmowania konkretnych działań, aby ustawić status poduszki powietrznej. To spowodowało, że system nie został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku. W pojeździe znajduję się system ISOFIX . Jest również możliwość zakupu zintegrowanego fotelika, zależy to jedynie od stopnia wyposażenia.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
3,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
10,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
3,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
10,8pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 66 %

Model wyposażony jest w aktywną pokrywę silnia, która unosi się, gdy pieszy zostanie uderzony. Model wykazał, że system działa w szerokim zakresie prędkości, ale również różnych postur pieszego. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę dla głowy pieszego. Zarejestrowano słabe obszary ochrony, które przebiegały przy powierzchni przedniej szyby oraz słupkach bocznych, a także przednia krawędź maski. Zderzak oferował głównie dobrą ochronę nóg pieszego, słabą na krawędziach.

Głowa
13,9 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
5,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem Model S. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca i spełnia wymagania Euro NCAP. Model S posiada system wspomagający prędkość, który może rozpoznawać lokalne ograniczenia prędkości i wydać ostrzegający sygnał kierowcy, gdy limit ten jest przekraczany.Model S nie jest wyposażona w autonomiczny system hamowania awaryjnego.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia