Szukaj
Tesla
Tesla
4,2 (16 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Tesla w pigułce

Test euroncap Tesla Model X Long Range, LHD

Tesla Model X Long Range, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2460 kg
Wynik testu
98%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
94%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.5 pkt | 98 %

Przedział pasażerski Tesli Model X pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model X pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była również dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Tesla Model X zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Model X posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
8,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.9 pkt | 81 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na marginalną ochronę szyi manekina 10-cio letniego, dla pozostałych krytycznych obszarów ochrona ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. W opcjonalnym, trzecim rzędzie siedzeń, jest za mało miejsca do montażu wszelkiego rodzaju fotelików. Dla pozostałych miejsc, wszystkie typy fotelików dla których Model X jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,9pkt

Uderzenie z przodu
14,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35 pkt | 72 %

Tesla Model X posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Tesla pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów pojazd otrzymał maksymalną ilość punktów w teście, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,6 pkt
Głowa
17,4 pkt
Miednica
0,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
23,5 pkt
AEB Pieszy
5,6pkt
AEB Rowerzysta
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.3 pkt | 94 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,9 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Collision Avoidance Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry