Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 975 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Aygo 1.0 x-play, Safety Pack

Toyota Aygo 1.0 x-play, Safety Pack
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
910 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
63%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
57%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.3 pkt | 82 %

Przedział pasażerski Aygo pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Niestety, struktury w desce rozdzielczej, zostały uznane jako prezentujące zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach i ochrona tego obszaru ciała została obniżona do miernej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona głowy, szyi oraz klatki piersiowej manekina tylnego pasażera została oceniona jako bardzo słaba i nie przyznano żadnych punktów dla tego manekina. Ochrona manekina kierowcy w tym samym teście była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Aygo zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Aygo posiada autonomiczny system hamownia awaryjnego, będący częścią opcjonalnego pakietu. W próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazała się dobrą skutecznością działania, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
6,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
3,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

31.2 pkt | 63 %

W próbie zderzenia czołowego, bazując na wynikach odczytanych z manekinów, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jak słaba, tak samo jak ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina. W próbie bocznego zderzenia z barierą, bazując na odczytach przeciążeń, ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina została oceniona jako bardzo słaba. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Samochody od numeru VIN JTDKGNEC60N317420 moją skorygowane oznaczenia dla górnych pasów mocujących top-tether. Wszystkie typy fotelików dla których Aygo jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
13,2pkt

Uderzenie z przodu
6,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Maxi Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 64 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca lub mierna na powierzchni maski, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla miednicy była dobra w niektórych obszarach i mierna w innych, natomiast zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działa jedynie dla innych samochodów i nie wykrywa pieszych.

Głowa
16,3 pkt
Miednica
4,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.9 pkt | 57 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu. W próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, system wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości scenariuszy testu. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry