| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Luksusowe auta |
| Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
| Masa | 1385 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska pozostaje stabilna, a poduszka powietrzna kierowcy spisuje się bardzo dobrze zapewniając stabilny kontakt głowy. Przednie pasy wyposażono w obrotowe napinacze, brak jednak ograniczników napięcia. Plusem jest brak kontaktu klatki piersiowej z kierownicą. Nacisk ze strony pasów stanowi również pewne zagrożenie, szczególnie dla pasażera, a obszar poniżej przedniego panelu - dla bezpieczeństwa kolan, nóg i miednicy kierowcy. Na koniec, przemieszczenie pedału hamulcowego to ryzyko obrażeń stóp i kostek kierowcy.
Camry zamieszcza boczne poduszki powietrzne w standardzie. Kierowca jest dobrze chroniony, a obciążenie niskie. Brzuch uderzył o poręcz drzwi, zanotowano również minimalny kontakt z poduszką powietrzną.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
| Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Wszystkie, poza jednym na krawędzi przedniej, obszary krytyczne dla ochrony nóg wypadły bardzo słabo. Dużo lepiej jeśli chodzi o amortyzację uderzenia głowy dziecka, lepiej niż dorosłego. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Wszystkie tylne pasy 3-pktowe. Wszystkie wyposażono również w automatyczny system blokowania, dla lepszej ochrony dzieci, a instrukcję umieszczono w widocznym miejscu. Rysunek ACEA jest widoczny po otwarciu drzwi pasażera, w 3 językach przytwierdzony do osłony przeciwsłonecznej. Do testów zastosowano foteliki Britax Romer Peggy Universal, dla dzieci 9-18 kg, przymocowane zwykłymi pasami. |
|
| 1,5 - letniego | Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy |