Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 975 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Toyota Corolla 2003

Corolla spisała się całkiem dobrze we wszystkich testach. Zanotowano tylko minimalne uszkodzenie konstrukcji. Jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych, wystarczająca ochrona bocznego uderzenia. Ochrona dzieci bardzo słaba, lepiej jeśli chodzi o pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1145 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja i system zabezpieczeń zapewnia dobrą ochronę, a co częste w przypadku małych aut, brak przestrzeni by dobrze chronić kolana kierowcy. Źródłem zagrożenia w tym przypadku mogą być kolumna sterownicza i zapłon. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Cień na dobrą notę rzuca fakt, że pas można zapiąć również przy niepełnym zamocowaniu siedzenia, co jest niebezpieczne.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Corolla w tym teście wypadła dobrze, pomimo braku bocznych poduszek powietrznych. Jednak tył głowy kierowcy uderzył o panel B, który jednak osłonięto plastikowa obudową, by uchronić przed ewentualnymi obrażeniami. Żebra manekina uderzyły o bok fotela i drzwi, a nacisk na brzuch ze strony poręczy stanowią poważne zagrożenie również dla miednicy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 11 pkt (39%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska zapewnia amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów, ale boki i przód auta pozostają "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

3-latka umieszczono w foteliku przodem do kierunku jazdy, przymocowanym przy użyciu ISOFIX, który wypadł całkiem dobrze podczas zderzenia czołowego, słabiej w trakcie bocznego. Ochrona młodszego dziecka słaba podczas obu testów dynamicznych. Fotelik tyłem był zbyt duży jak na małą Corollę.

1,5 - letniego Babysitter tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Takata G-Childtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Toyota Corolla