Euro NCAP zezwoliło na powtórny test Toyoty po wprowadzonych poprawkach. Previa spisała się całkiem dobrze w trakcie zderzenia bocznego z powodu wysokiego ustawienia foteli. Równie przyzwoity wynik zderzenia czołowego, mimo, że nacisk na klatkę piersiową kierowcy był nieco ponad normę. Zarówno kierowca jak i pasażer, choć w mniejszym stopniu, ryzykują obrażenia kolan ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Słaba ochrona dziecka, podobnie pieszego - sztywny i "nieprzyjazny" przód.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Roadstery |
| Nadwozie |
minivan |
| Masa |
1740 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń kierowcy zawiera jednostopniową poduszkę powietrzną oraz pas z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Niestety nie wyeliminowały one ryzyka obrażeń klatki piersiowej. Wszystkie pasy 3-pktowe.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Previa spisuje się dobrze w tym teście, tak jak przewidywano. Auto straciło punkty tylko za zbyt silny nacisk pleców manekina na oparcie fotela, co w pewnym stopniu redukuje wynik pomiarów obciążenia klatki piersiowej.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
| Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
5 pkt (18%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
31 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
Tylko niektóre obszary maski, krytyczne dla głowy dorosłego oferują ochronę. Zderzak i przednia krawędź pozostają "nieprzyjazne". |
| Zabezpieczenie dziecka |
Dla 3-latka wybrano fotelik przodem do kierunku jazdy, rekomendowany przez Toyotę Britax Romer Duo. Przytwierdzono go przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Młodsze "dziecko" testowało fotelik tyłem - Britax Romer Baby Safe, tu zastosowano zwykłe pasy. Głowa starszego, a klatka piersiowa obu były zagrożone w czasie zderzenia czołowego. Dużo lepiej jeśli chodzi o zderzenie boczne. Trwały rysunek na końcu przedniego panelu i etykieta tekstowa po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej.
|
| 1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|