| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Duże auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1300 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Konstrukcja Priusa jest bardzo mocna, po zderzenia doznała tylko niewielkich zniekształceń wokół progu, przedniego panelu i na poziomie podłogi. System zabezpieczeń zawiera dwustopniową poduszkę powietrzną dla kierowcy i osobno jednostopniową dla pasażera. Pasy bezpieczeństwa wyposażono w napinacze z ogranicznikami napięcia. Spisują się one dobrze, chociaż nacisk na klatkę piersiową nadal jest zbyt duży. Dodatkowo kierowca ryzykuje obrażenia kolan z powodu kolumny sterowniczej i twardych elementów poniżej deski rozdzielczej.
Wyniki bardzo dobre. Boczna wbudowana poduszka powietrzna na tułów oraz na głowę spisują się świetnie, a ostatnia chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 43 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Maska zapewnia wystarczającą amortyzację głowy pieszego, ale boki są "nieprzyjazne". Zderzak i przednia krawędź - brak jakiejkolwiek ochrony. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
W przypadku 3-latka zastosowano fotelik przodem do kierunku jazdy, rekomendowany przez Toyotę Britax Romer Duo, który przytwierdzono przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. 1,5-roczne "dziecko" testowało fotelik tyłem - Britax Romer BabySafe, przytwierdzony zwykłymi pasami. Tylko rysunek na końcu przedniego panelu i trwała etykieta tekstowa po obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. |
|
| 1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |