Szukaj

Test euroncap Toyota RAV4 Hybrid AWD, LHD

Toyota RAV4 Hybrid AWD, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1730 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
85%
Zabezpieczenie przechodnia
77%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.7 pkt | 93 %

Przedział pasażerski RAV-4 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Takie same rezultaty odnotowane w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, jednak kurtynowa poduszka powietrzna zaczepiła się o wykończenie wnętrza przez co oceniono, że nie napełniła się poprawnie. Z tego powodu ochrona głowy została obniżona z dobrej do wystarczającej, w obu próbach zderzenia bocznego. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył komplet punktów w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, unikając zderzeń we wszystkich scenariuszach.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.8 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno manekina 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, przy dobrej ochronie wszystkich obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których RAV-4 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
15,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

40.9 pkt | 85 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Maksymalna ilość punktów została również przyznana za ochronę miednicy. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, tak samo jak innych pojazdów i wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych i rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,3 pkt
Głowa
17,6 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.1 pkt | 77 %

RAV-4 posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System asystenta prędkości wykorzystuje kamerę to określenia lokalnych ograniczeń prędkości. Ograniczenie jest przedstawione kierowcy i daje mu możliwość ustawienia ogranicznika do wyświetlonej prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. W próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, system AEB wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc zderzenia w prawie wszystkich scenariuszach.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System as part of Toyota Safety Sense
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry