| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
| Masa | 899 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Yaris zapewnia bezpieczne wnętrze podczas zderzenia czołowego. Przednie poduszki powietrzne dostępne są jako wyposażenie standardowe i zapewniają stabilną, dobrą ochronę. Pasy bezpieczeństwa wyposażone są w obrotowe napinacze z ogranicznikami napięcia, kontrolują w pełni przednie przesunięcie podczas zderzenia. Minusem jest tylko 2-pktowy centralny tylny pas.
Yaris nie straciła ani jednego punktu za test zderzenia bocznego, co jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych w standardzie jest znaczące. Mimo wszystkie niezwykłe przeciążenia, powodują przemieszczenie głowy manekina na zewnątrz auta. Boki auta wykonano ze specjalnego materiału, amortyzują miednicę i brzuch, chociaż w przypadku manekina pomiary wykazują raczej nacisk.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 38 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
2 z testowanych krytycznych dla ochrony nóg obszarów wykazało słabą amortyzację. Pozostałe punkty za ten test pochodzą za rezultat zabezpieczenia głowy pieszego. Wyniki są podobne jak innych aut tej klasy. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Toyota nie rekomenduje konsumentom konkretnych fotelików, poleca za to takie do przeprowadzenia testów. Etykieta umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega o śmiertelnym niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Pasy na tylnych siedzeniach są dostosowane do montażu fotelików. Producent polecił siedzenia przodem do kierunku jazdy. Obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera było więc zbyt duże podczas zderzenia czołowego. |
|
| 1,5 - letniego | Roemer Prince przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy |