Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 980 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Yaris Hybrid

 Toyota Yaris Hybrid
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1155 kg
Wynik testu
83%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
63%
Zabezpieczenie przechodnia
57%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.7 pkt | 83 %

Przedział pasażerski Yarisa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Niestety struktury w desce rozdzielczej, zostały uznane jako prezentujące zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach i ochrona tego obszaru ciała została oceniona jako mierna. Ochrona klatki piersiowej kierowcy, została również oceniona jako mierna, w oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Natomiast miednica tylnego pasażera wsunęła się pod biodrową część pasa bezpieczeństwa i ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba. Dodatkowo, w momencie uderzenia, głowa poruszała się dalej do przodu niż jest to zalecane i jej ochrona została oceniona jako mierna, mimo że wartości obrażeń manekina nie były nadmierne. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Yaris zdobył maksymalną ilość punktów. Niemniej w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów wykazały mierną ochronę klatki piersiowej i jamy brzusznej. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Yaris posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach jego działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
6,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
5,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.5 pkt | 80 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu dziecięcych manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, poduszka kurtynowa nie pokryła powierzchni wymaganej do zapewnienia ochrony głowy dla manekina 10-letniego, siedzącego od strony uderzenia. Głowa doznała kontaktu z wykończeniem wnętrza i odnotowano przeciążenie wykazujące mierną ochronę tego krytycznego obszaru ciała. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Instalacja fotelików z grupy 0+ uniwersalnych fotelików, w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy, na środkowym miejscu tylnej kanapy, była niemożliwa z powodu niewystarczającej długości pasa do przymocowania fotelika. W pozostałych przypadkach foteliki mogły być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,3pkt

Uderzenie z przodu
15,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
6,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26.7 pkt | 63 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach, podczas gdy ochrona zapewniona dla miednicy była dobra w niektórych obszarach i słaba w innych. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykrywa inne pojazdy, ale nie potrafi wykrywać szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści.

Głowa
16,7 pkt
Miednica
4,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.9 pkt | 57 %

Yaris posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości scenariuszy testu. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem Yarisa.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry