Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 158 ocen )
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid
2020
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1175 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
85%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 86 %

  Przedział pasażerski Toyoty Yaris pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów również wykazały marginalną ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera, dodatkowo ze względu na potencjalnie szkodliwe elementy deski rozdzielczej, zostały doliczone punkty karne. Niewielka waga Yarisa i łagodna konstrukcja przodu pojazdu nie stanowiły dużego ryzyka dla pasażerów podczas zderzenia czołowego z przesunięciem. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała.  W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla  wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako marginalna ze względu na przemieszczenie manekina na drugą stronę pojazdu. Yaris wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Toyota Yaris posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec skutkom wtórnym kolizji. Samochód posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość na adres służb ratowniczych z podaniem lokalizacji pojazdu.  

Uderzenie przodem
12,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
15,0pkt
Zderzenie ze słupem
15,0pkt
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

  W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Yaris otrzymał maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Niejasne informacje zawarte w instrukcji obsługi sprawiły, że instalacja pewnych typów fotelików była niemożliwa. Wszystkie typy fotelików dla których Yaris został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. 

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
10,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX ? S
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

42.3 pkt | 78 %

  Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się odpowiednią skutecznością działania, w większości przypadków unikano kolizji lub znacznie ją ograniczano. System nie wykrywa pieszych z tyłu samochodu, w związku z czym nie przeprowadzono testów podczas cofania pojazdu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,4 pkt
Głowa
18,7 pkt
Miednica
5,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
29,9 pkt
AEB Pieszy
6,8pkt
AEB Rowerzysta
5,7 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.7 pkt | 85 %

  System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Toyota Yaris wyposażona jest również w system monitorowania zmęczenia kierowcy, który dzięki kamerze potrafi określić, czy kierowca jest czujny i skupiony na prowadzeniu pojazdy, czy też jest osłabiony przez zmęczenie lub inne czynniki. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszenia w stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
4,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System as part of Toyota Safety Sense
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry