Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu została zaprezentowana w 2007 roku. Bravo II zastąpił największy niewypał w historii włoskiej marki, Fiata Stilo. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (przód) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe światła). Za projekt samochodu odpowiadało biuro Fiat Style Centre. W Australii model oferowany jest jako Fiat Ritmo, gdyż prawa do nazwy Bravo zarezerwowała na Antypodach Mazda.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Fiat Bravo II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Bravo II

Liczba ocen: 622
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Gaspar77
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Jeżdziłem autem 11 lat i piszę ocenę już po jego sprzedaży i przy jeździe innym autem. Auto bezawaryjne. Poza kosztami eksploatacyjnymi- klocki, akumulator, rozrząd jedyną niespodzianką i usterką był przepływomierz, który z jakiegoś powodu był przypchany liśmi i generował błędy przepływu. Wymiana tania i wykonana samemu ze względu na banalność naprawy. Podobnie wymiana opraw oświetleniowych - łatwa do wykonania samemu a oprawy palą się bardzo rzadko. Silnik oszczędny i dynamiczny. Bardzo przyjemny w prowadzeniu. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Naprawy dość tanie. Rekord oszczędnej jazdy na trasie Kraków - Radom to 4,7 l. Przy jeździe dynamicznej - trasach przejechanych 160 km/h spalanie na poziomie 6,5l, Przy oszczędniejszej jeździe na trasie ( do 130 km/h) ok 5,4 l. Po mieście (Kraków) średnio ok 8,4-9,4 -ale tylko w trybie miejskim - nie mieszanym- na krótkich trasach- zawieść dziecko do przedszkola, do pracy na krótkim dystansie. Myślę że to dość dobre osiągi. Ostanio zmieniłem na KIA Sportage 132 KM w Benzynie i doceniłem Fiata pod każdym względem... Kupiłbym ponownie Fiata gdyby mieli SUVy- ale fiatowskie a nie Chryslerowskie... Jedyne mankamenty auta to zbyt mały na moje potrzeby bagażnik i chyba dość słabe wyciszenie - powyżej 130 km/h w aucie jest dość głośno. Porównuję hałas do BMW3 i Volvo XC60. Natomiast w aucie jest ciszej niż w Golfie TDI i silnik ma ładniejsze brzmienie niż WW... Autem przejechałem 103 tys km - niby mało ale jednak głównie po centrum Krakowia- w znacznie większym obciążeniu wszystkich elementów silnika i układu jezdnego niż na trasie czy jeżdżąc po obrzeżach miasta...
3,7
~Tomek
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Sam przed zakupem czytam opinie autocentrum na temat Auta wiec rowniez poswiece i napisze pare zdan. Auto kupione z przbiegeim 50tys km zrobilem nim ponad 100tyskm. Moge powiedziec tylko tyle ze to dobry stosunek jakosci do ceny. Auto kupilem ze wzgledu na to ze silnik bardzo znosi LPG i to byl glowny czynnik zakupu. Plusy -Bardzo tanie czesci zamienne (rozrzad 250zl) -spory bagaznik ponad 400 litrow -duzo miejsca dla kierowcy i pasazerow mam 1.85cmwzrostu -Bardzo dobry silnik Prosty w swojej budowie wtrysk posredni - Dobre zabezpieczenie antykorozyjne Minusy - skrzynia m32 wysypala sie po 60 tys przebiegu jak mialbym kupic drugi raz szukalbym auta z drugiej polowy 2010 wzwyz - bardzo glosne zawieszenie (stukalo przy 50tys stuka i teraz po prostu nie wybiera ono iealnie) - duze spalanie w miescie spokojnie jezdzac 11 litrow trasa 8 - krotka skrzynia biegow przy predkosci 130 jest juz 3100obrotow przypominam ze jest to zkrynia 6 biegow - oscy delikatne zawieszenie szybko wytlukuje sie przed zakupem warto sprawdzic 1. skrzynie 2. turbo i kolektor czy nie sa pekniete 3. dwumas 4. sprawnosc modulu blue me
4,9
~Marek
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Mam bravo 1.9 88kw/120km 2007 Emotion. Kupiłem je w lutym tego roku jako pierwszy samochód. Poprzednia właścicielka sprowadziła go z Włoch i po roku sprzedała mi. Cena zakupu to było 10k , ale na tym się nie skończyło :) Pierwszym zabiegiem jaki przeprowadziłem to przyciemnianie szyb dobra folia 85% pochłaniania światła 460zł. Natomiast pierwszą akcją serwisową było wymienienie rozrządu,pompy wody, przednich hamulców cena za tą usługę u znajomego mechanika 1200zł. Po tygodniu wymieniłem płyny eksploatacyjne z płukaniem silnika. Następnie łapa wahacza, podpory skrzyni biegów i silnika, przekładnie kierowniczą z drążkami, półosi tylnią( był delikatny luz na kierownicy dało się jeździć, ale mnie to drażniło). Cóż jeszcze.... w wakacje hamulce przednie, jakieś pierdoły dokładki, pranie tapicerki, renowacja felg i ich malowanie. Całość napraw wyniosła ok. 3 k. W przypadku grupy VAG cena ta wynosiła by ok 5 k. Kolega przeprowadzał podobne wymiany na audi a6, więc cena jest wiarygodna na miarę swoich możliwość. Auto na ten moment jest w stanie perfekcyjnym jak by wyjechało z salonu a ma 13 lat :) Jest mega zrywne dużo osób potwierdziło to, więc silnika daje radę. Zawieszenie wybiera większości nierówność na polskich drogach. Kwestia pakowność po złożeniu tylnych siedzeń mieści się rower szosowy 55(nie jest to mały rozmiar :). Skrzynia biegów to manual 5 biegowy. Automat nie dał by tyle frajdy z jazdy. Spalanie przy jeździe 140 km/h to 5,4l przy spokojniejszej 5l, poniżej tej wartości nie udało mi się zejść. Obiecane 4,3 l przez producenta ma się nijak do realiów. Przy jeździe autostradowej jest ciche 140 km = 2,8 ober/min. Mimo że to tylko 5-cio bieg. Czy kupił by je drugi raz zdecydowanie tak może jedynie z silnikiem 1.9 150 jeszcze lepsze osiągi :) Kilka fotek dla zainteresowanych :) https://drive.google.com/drive/folders/1pYXGNyaXFRbvlLXrhYBH5mwg_-bNif2X?usp=sharing

Raporty spalania Fiat Bravo II

Liczba raportów: 802
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II
7,1 – 9,2
l/100 km
4,4 – 6,8
l/100 km
7,8 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Myślę, że po przejechaniu 95k km, 5 latach użytkowania i 130 tankowaniach mogę się wypowiedzieć na temat spalania tego samochodu. Zacznijmy od końca - obecnie dojeżdżam do pracy autostradą i Ską: praktycznie 95% to trasa. Między 100, a 110km/h nie ma różnicy w spalaniu. Wychodzi ok 6,4l/100km (nie dusimy do odcinki, nie przyspieszamy jeśli nie ma potrzeby, hamujemy silnikiem, zachowujemy odległość, przyspieszamy z górki, lekko odpuszczamy pod górkę) - więc trzeba się trochę nagimnastykować. Jazda 120km/h to spalanie ok 6,8/100. Powyżej 120 robi się wir w baku więc nie jeżdżę z takimi prędkościami ;) Do poprzedniej pracy miałem trochę górek - spalanie wychodziło ok 6,8/100 (trasa.miasto: 75/25, tylko DK). Nigdy nie jeździłem w 100% mieście ale myślę, że 8-8,5l by spalił.
8,5
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Lubi sobie golnąć zwłaszcza w mieście. Na trasie w miarę znośnie w granicach 7-8l przy prędkościach rzędu 90-120. Najgorszy dramat jest gdy wjeżdżam do miasta. Spalanie po centrum Gdyni oscyluje od 9 wzwyż. Mam to auto dopiero od paru dni, jeżdżę raczej ekonomicznie, zmiany biegów max 2500rpm. Błędów żadnych nie ma wszystkie podzespoły sprawne. Duży plus za tanie części. Np tłumik 160zl, rozrząd 250zl a można taniej, generalnie do przeżycia jeśli chodzi o serwis. Zobaczymy z czasem jak awaryjność wtedy napiszę następną recenzje. Myśle ze nie ma co dramatyzować, diesel był by bardziej eko ale serwis o wiele bardziej droższy wiec myśle ze na jedno i to samo by wyszło.
6,3
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Spalanie lekko 90km.h ilość km około 240 średnie spalanie 5.3 bez klimy felga 15 195/65, 140km.h ilość km 650 felga 17 225/45 bez klimy średnie spalanie 6.6. moim zdaniem bardzo ekonomiczny silnik przy lekkiej nodze jak się wykorzystuje możliwości i jeździ agresywnie więcej niż 9.5 nie udało mi się osiągnąć. Polecam

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 35
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 38
4,0
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Silnik 1.4 tjet 150km potrafi działać idealnie na gazie. Problem z instalacją gazową polega na znalezieniu kompetentnego warsztatu. Ten silnik wymaga dobrego wystrojenia. Przy złym ustawieniu ECU zmienia korektę długoterminową dla benzyny i samochód ma problemy z odpalaniem na zminym silniku. Ja do montażu wybrałem AUTOGAZ RAWA w Wałowicach, zakład polecany przez wszystkich....
5,0
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
LPG zamontowane w Łomży. Instalacja na sterowniku AGIS OBD CAN. Po przebiegu 10 000 km bez problemów. Silnik nic nie stracił na mocy i rozwija ją bez żadnych szarpnięć nawet przy mocnych przyśpieszeniach. Ostatnio robiłem test spalania. Na 1425 km auto spaliło 22,2 l Pb 95 na rozgrzanie silnika + 108,2 l LPG. Łącznie daje to 130,5 l. zatem 130,4 l / 1425 km daje 9,2 l/100km...
5,0
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Silnik działa bez zarzutu po zamontowaniu instalacji (KIT ALBA). Nie ma się do czego przyczepić. Chodzi czysto, nie wraca na Pb, szybko wchodzi na wyższe obroty, nie zamula. Spalanie w granicach 8-9l/100km. Instalacja mu zdecydowanie pasuje:)
Fiat Bravo II