Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.2 16V 80KM 59kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Bravo I 1.2 16V 80KM 59kW 1998-2001

Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Bravo I 1.2 16V 80KM 59kW 1998-2001

Liczba ocen: 84
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Majkel
Hatchback 3d 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Bravo I
Pomimo irytujących usterek uważam Bravo I za naprawdę fajne auto. Jeśli ktoś szuka taniego hatchbacka z dobrym wyposażeniem i świetnym silnikiem, to zdecydowanie jest to auto dla niego. Dodatkowy gdy ktoś lubi przy aucie podłubać... Cóż, wtedy jest to auto idealne, bo koszta napraw sprowadzają się jedynie do kosztów części (jest tak prosty w obsłudze, psują się rzeczy, które można samemu zrobić). Kupić ponownie nie kupię (zmieniły mi się priorytety, ale na pewno kiedyś poszukam wersji 2.0 HGT :D), ale naprawdę polecam.
4,6
~Seweryn
Hatchback 3d 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Bravo I
Szybki Mało pali Bardzo dobrze sie prowadzi Stylistyka moim zdaniem bardzo ładna po mimo lat Tak jak pisałem wcześniej silnik jak na 1.2 jest rewelacyjny.Gdy kupowałem go i dowiedziałem sie że taki mały silnik jest w nim to pomyślałem że samochód ktory waży lekko ponad tone to musi być strsznie mułowaty jeżdziłem Nissanem Primera 1.8 z 2004 roku i naprawde do 100km/h nie ma szans o wiele lepiej sie zbiera Bravo od Primery problem zaczyna sie w Bravo gdy siadą 3+ osoby wtedy czuć drastycznie ze brakuje mocy czego nie było w primerze tylko ze Primera paliła jak smok.
3,8
~kamyk
Hatchback 3d 1.2 16V 80KM 59kW
Fiat Bravo I
Moja opnia może być zbyt pobłażliwa z racji tego, że był to mój pierwszy samochód, do tego auto bardzo mi się podobało. Decydującym się na kupno tego samochodu polecam jednak wybrac wersje z silnikiem przynajmniej 1.6 + LPG (koszty paliwa obecnie koszmarne a benzyny fiata lubią wypić) lub diesla jtd. 1.4 radzę omijać, jest to wręcz legendarnie awaryjny silnik, choć napewno są ludzie, którzy na niego nie narzekają. Ja mimo wszystko dobrze wspominam ten samochód mimo niedoborów mocy i zbyt częstych usterek.

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial [email protected]
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
Fiat Bravo I