Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72X84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie grupowe
Dodatkowe informacje 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Dominik
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Jako używany samochód w budżecie około 20 tysięcy, Bravo jest jednym z najlepszych samochodów. Używam go od 2,5 roku, ani razu nie odmówił posłuszeństwa. Kapitalny silnik T-Jet sprawia, że podróże w długich trasach są czystą przyjemnością. Jako że jest to silnik z turbodoładowaniem, można odczuć lekką dziurę w zakresie 1700-2000 obrotów. Przy bardzo dynamicznej jeździe autko potrafi spalić ponad 9 litrów. Jazda z prędkością 170-180 spalanie około 10 litrów, przy jeździe 90-110 pali przeciętnie 7.5 litra.
4,2
~Michał
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Autko godne polecenia. Przejechałem nim 70 tyś km. w 4 lata i ani razu mnie nie zawiodło na drodze. Wnętrze przestronne, bagażnik dość spory jak na hatchback(400l). Ergonomia ok wszystko łatwe w obsłudze. Polecam wersję z dobrym wyposażeniem. Ja miałem wersję sport z climatronik i wygodnymi sportowymi siedzeniami. Nigdy nie czułem bólu pleców, nawet po długiej jeździe. Na minus dość wysokie spalanie(mi komputer pokazywał praktycznie cały czas 8.3 średnio przy czym na trasie jeżdżę spokojnie a w mieście potrafię przycisnąć), Kilka razy miałem też dość kosztowne naprawy. Wymieniona półośka (drgania na kierownicy przy przyśpieszaniu) i kilka innych, typu łożyska w obu przednich kołach. Przy sprzedaży okazało się, że skrzynia biegów się poddaje a konkretnie łożysko do wymiany. Mój egzemplarz kupiłem przy przebiegu 144 tys.(był wyjątkowo zmęczony jak na swój przebieg, ale nie był kręcony bo auto miało udokumentowany przebieg) a sprzedałem jak miał 212. Przy kupnie trzeba uważać na stan i na historię serwisowania. Ja, jak już z resztą pisałem, autko polecam.
4,1
~Tom
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Samochód bardzo poprawny. Wygląd to kwestia gustu, ale może się podobać zwłaszcza z zewnątrz. W środku przeciętny, ale widać fiat na prawdę wykonał dobrą robotę. W samochodzie jeździ się bardzo dobrze. Auto bardzo łatwo się prowadzi i sprawnie przyspiesza. T-jet pozwala jeździć powoli i oszczędnie, ale jeśli trzeba to i można przycisnąć. Śmiało radzi sobie na autostradzie, chociaż powyżej 140 zaczyna palić ok 8+. Jeśli mógłbym coś w nim zmienić, to fotele na wygodniejsze i dołożyłbym tempomat (kwestia mojego egzemplarza).
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012
7,9
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Lubi sobie golnąć zwłaszcza w mieście. Na trasie w miarę znośnie w granicach 7-8l przy prędkościach rzędu 90-120. Najgorszy dramat jest gdy wjeżdżam do miasta. Spalanie po centrum Gdyni oscyluje od 9 wzwyż. Mam to auto dopiero od paru dni, jeżdżę raczej ekonomicznie, zmiany biegów max 2500rpm. Błędów żadnych nie ma wszystkie podzespoły sprawne. Duży plus za tanie części. Np tłumik 160zl, rozrząd 250zl a można taniej, generalnie do przeżycia jeśli chodzi o serwis. Zobaczymy z czasem jak awaryjność wtedy napiszę następną recenzje. Myśle ze nie ma co dramatyzować, diesel był by bardziej eko ale serwis o wiele bardziej droższy wiec myśle ze na jedno i to samo by wyszło.
7,4
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Swoją Bravę kupiłem pod koniec czerwca 2012 i od tego czasu zrobiłem już 18 000 kilometrów - cóż, codzienny dojazd do pracy i z powrotem to dla mnie 100 km. Uwielbiam na co dzień prowadzić Bravo - silnik pięknie się kręci i chętnie wchodzi powyżej 4500 obr./min dając dużą radość z jazdy. Przy robieniu tylu kilometrów staram się jednak jeździć w miarę spokojnie (równa jazda w przedziale 70-90 km/h) - wtedy auto spala do 7,0 l/100km. W mieście, przy mocnych startach spod świateł (a auto jest w tym dobre) sięga nawet 9,0 l/100km. Od początku użytkowania średnia wyszła 7,44 l/100km,z czego 90% to trasa, więc spalanie jest co najwyżej dobre - japończyki, którymi jeździłem, przy większych pojemnościach paliły mniej! Ale.. nie zamieniłbym obecnie tego auta na inne!!
8,5
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Samochód w trasie potrafi spalić nie wiele ponad 6 litrów paliwa. Mnie osobiście przy średniej prędkości 78 km/h , dystansie 700 km udalo się zrobić średnia 6.7 litr. Trasa drogami ekspresowymi , nie platnymi , Koszalin - Kraków. Jestem zadowolony z spalania i prędkości średniej. W mieście jeszcze się uczę operować biegami ale 10 litrów w korkach i na krótkich odcinkach to norma...

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 33
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
Zawieszenie.
  • Fiat Bravo II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Witam, Irytujący, odgłos z lewego przedniego koła, jak by coś się tarło przenosząc jednocześnie lekkie drgania na kierownicę. Nieprzyjemny hałas pojawia się przy skręcie w Prawo i jeździe po łuku w prawo (>90 stopni). Narasta przy dłuższych lub ciaśniejszych łukach. czasami nawet przy wolnej jeździe na wprost. W lewo skręcie problem nie istniej. Hałas nie pojawia się za każdym razem Auto ma 3 miesiące, przebieg 3700 Serwis przykręcił śrubkę :) teraz zmienia poduszkę amortyzatora :) Podobno do 3 razy sztuka ...Bo to na pewno nie amortyzator ...
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d