Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,0
~Daniel
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Ponieważ często korzystam z opinii tutaj zawartych postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Samochód kupiony jako nowy w salonie wersja Dynamic. Docelowo miała być honda jazz jako niewielkie auto ze sporym bagażnikiem. Bravo wynikło z tzw. przypadku, podczas niezobowiązującej wizyty w salonie Fiata. Samochód kupiony w styczniu 2009 roku, jako model z 2008 roku, dla tzw siebie (czyli bez zamiaru sprzedaży). Zapłaciłem 53 390 zł (!). Znajdźcie teraz TAKIE auto w TAKIEJ cenie:). Ja właśnie szukam (lekko używanego) i płaczę:) Niestety ten samochód mnie zepsuł. Wsiadam do różnych aut (kia rio, hyundai i20, i30, renault clio, megane, peugeot 308; w nowym tipo jeszcze nie siedziałem) i jak patrzę na jakość tapicerki to stwierdzam, że producenci obecnie produkowanych aut kpią sobie z nas. Prymitywizm tworzyw sztucznych w połączeniu z wygórowaną obecnie wg mnie ceną aut klas B i C to jakiś niesmaczny żart. Wspomniane wyżej samochody przysłowiowo nie dorastają Brawo do pięt jeśli chodzi o wykończenie wnętrza. Samochód użytkowany około 50/50 (autostrada/pozostałe). W dni robocze tylko dojazdy do pracy to 149 km/dzień. Jak pisałem wyżej samochód kupiony dla siebie więc dbałem zarówno w serwisowaniu jak i używaniu, ale nie pomogło. Albo mój egzemplarz tak ma albo silnik nie został zaprojektowany na autostrady. Ma albo za słabe pierścienie, albo za słabe smarowanie, albo jedno i drugie. Bawiłem się w rozgrzewanie i chłodzenie silnika/turbiny bezskutecznie. Kolega użytkuje służbowo już trzeciego peugeot'a (2x 307 i obecnie 5008). Przekręcenie kluczyka, but w podłogę, żadnego cackania się z silnikiem. 307-ki dojeżdżał do 160 tys km bez żadnej awarii turbiny. 5008 ma jakieś 94 tyś. Z mojego doświadczenia, podkreślam >mojego
4,5
~Rafał
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Fiat Bravo to jedno z najbardziej efektownych aut w swojej klasie, zwłaszcza w pakiecie \"Sport\" piękne 17-sto calowe felgi, chromowane dodatki, listwy progowe+spojler, blue&me i wiele innych udogodnień. Nowoczesna jednostka napędowa 1.6 diesel jest bardzo dynamiczna i przy tym zadowala się mało ilością paliwa, średnio 5,5 l/100. Auto jest dopracowane, nic w nim nie trzeszczy, materiały,deska rozdzielcza sprawiają wrażenie solidnych i dobrze spasowanych. W tej kategorii cenowej jest to bardzo dobra propozycja. fiat zrobił na prawdę krok w przód wypuszczając nowe bravo z czystym sumieniem mogę polecić te auto.
4,1
~Marek
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Witam ! Moja ocena to kontynuacja oceny z dnia 2011-01-06 po półtorarocznym użytkowaniu auta. Z jakiegoś powodu nie mogę edytować starej, więc piszę nową - może komuś się przyda. Auto od nowości ma przebieg 41000 tkm. Pojemność bagażnika - OK. Na trasach nie odczuwam braku mocy, spalanie ok. (w roku 2012 trasa urlopowa ok 4000 km - średnie spalanie 4.6, w tym klima 3 osoby, prędkość do 120km/h. Wszystkie urządzenia działają prawidłowo, automatyczna klimatyzacja 2-strefowa ok, fotele wygodne, brak regulacji zagłówków, silnik nie bierze oleju, dobra dynamika jazdy. Jak wspomniałem wcześniej - na przyszłość jednak automat. Nie ma problemu na autostradach bieg 6 lub rzadko 5, znacznie gorzej jest w mieście. Myślę iż na trasie ciężko jest przekroczyć zużycie 6 l, w trybie miejskim (Kraków)przy spokojnej jeździe ok. 6-7 l. Od auta oczekuję niskich kosztów eksploatacji - wydaje się iż ten model jak na razie spełnia moje oczekiwania. Bardzo przydatne zamontowane dodatkowo czujniki cofania. Jazda z 3 rowerami na haku (bagażnik firmy Atera)bezproblemowa. Dodatkowo zamontowany tempomat - niezwykle przydatne urządzenie zarówno przy długich odcinkach autostrady jai i w terenie zabudowanym np. Słowacja. Jeśli planujesz zakup nowego/innego auta, nie masz zdania co do marki, warto przeznaczyć pewną kwotę aby wypożyczyć dany model, przejechać odległość 100 - 200 km . Takie rozwiązanie daje nam lepszy obraz niż jazda testowa, dodatkowo pieniądze które przeznaczymy na pojazd będę lepiej wykorzystane.
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW 2008-2012
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
W porównaniu do wcześniejszych aut koszty wysokie. Taka jest cena nowego auta. Przykładowa faktura z 2011 roku (Euromot Żory) przy przebiegu 120 000 w zł: przegląd - 247,14, wkład filtra oleju - 60,60, kład filtrujący powietrze - 44,88 filtr p. pyłkowy - 87,60 selenia 2l x2 - 188,95 preparat do klimatyzacji - 5,04, płyn paraflux bitrex 0,2 l- 4,24, płyn hamulcowy 0,40 l - 7,53, odrdzewiacz grafitowy :) - 10,57, zmywacz :) - 4,58, Razem wg faktury - 661,14 zł Podsumowanie kosztów, które zrobiłem przy przebiegu 295 tyś km.: - koszt olejów, filtrów, opon (kupowane samodzielnie i w większości sam wymieniałem) to 5168 zł. - koszt części, które sam kupowałem (np dodatkowy komplet felg 15", tuleje belki, komplet sprzęgła, tarcze przód i tył z klockami, linki hamulcowe, wahacze, końcówki drążków itp) to 4847 zł. - łączne koszty napraw w serwisie (z częściami) i poza nim oraz koszty wymian oleju (w warsztacie poza serwisem), malowanie elementów itp. to uwaga - 13827 zł. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że to moje pierwsze i ostanie nowe auto. Chyba, że będę zarabiał z 16 tyś/m :)...albo będę bliżej pracował :)
5,2
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Zgadzam się z niektórymi wpisami mówiącymi o tym, że komputer zaniża spalanie. Różnie to bywa, w moim wypadku 0,1 do 0,3/100 km. Wartości, które wpisałem to obliczenia "przy dystrybutorze". Jako, że nie mam cięzkiej nogi wychodzi jak widać. Jeśli snuje się po drodze wojewódzkiej 80 km/h to spalanie oscyluje w granicach 4.0, największe historyczne spalanie czyli 7.5 powstało na autostradzie - 380 km z prędkością w granicach 180-200 km/h z jedną osobą w środku. Warto zauważyć, że samochód jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Różnica w "normalnej" jeździe - troche miasta, troche trasy potrafi wynieść nawet 1,5 litra, do tego po zatankowaniu słabego paliwa klekoce niemiłosiernie.
5,3
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Wydawałoby się że skoro fiat to części powinny być tańsze jednak tak nie jest. Zdarzają się "perełki" takie jak filtr paliwa który potrafi kosztować 290zł (190zł zamiennik) Reszta na poziomie zbliżonym do konkurencji. Biorąc pod uwagę zalecane przebiegu do przeglądu 30000km koszty utrzymania wychodzą dużo niższe niż w innych pojazdach. Osobiście skracam okresy między przeglądami do 10000km ale dzięki temu mam pewność że nic nie wyskoczy niespodziewanie ani, że samochód nie stanie niespodziewanie na drodze.

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 37
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d