Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Głodny
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Witam! Tu znowu głodny:-)! Jest 30.12.2014r. i przebieg bravolocika urósł do 148500km. W międzyczasie wymieniłem olej z filtrem oleju, powietrza, kabinowym i paliwa(ten akurat jest dość drogi bo kosztuje ok 150zł)i za wszystko zapłaciłem 350zł! Czyli koszt nie wielki porównując z ASO. Robocizny nie liczę bo wymieniłem sobie sam z racji że jestem mechanikiem. Co do awaryjności to muszę przyznać że naprawdę nic złego powiedzieć nie mogę bo śmiga bez awarii! tfu tfu żeby nie zapeszyć:-)! (chyba że ktoś wliczy w to wymianę klocków hamulcowych przod i tył) a śmignałem fajną trasę z pod Poznania do Bielefeld i z powrotem czyli ok 700km w jedną stronę. Z racji że pierwszy raz jechałem do zachodnich sąsiadów to w tamtą stronę starałem się jechać przepisowo czyli ok 140-150km/h na autostradach zarówno w Polsce jak i w Niemczech nawet jak były odcinki "no limits"(tam gdzie było 70 to jechałem 70) z powrotem już mnie bardziej ciągneło do domciu i śmigałem 160-170km/h i tylko z 1 przystankiem. naprawdę mega fajnie się smigalo a bravo szedł jak szalony i nie dawał po sobie odczuć zmęczenia czy to konkretny deszcz lał czy slońce dawało czadu. Co najważniejsze spalanie nie było wyższe niż 5,8L/100km! W tamtą stronę wyświetlacz mi pokazywał 5,5L/100km. Szczęka mi opadła! na dowód tego jak tankowałem w Niemczech to wróciłem i jeszcze 1/4zbiornika paliwa została! w tamtą strone było też 1/4 zbiornika jak dojechałem na miejsce. Bałem się, że mogł połknąć większe ilości oleju, ale głupio mi było sprawdzać u niemca pod domem więc tylko zapuściłem silniczek i heja do domu. Na drugi dzień już po powrocie sprawdzam bagnet a on jak miał max tak ma nadal! Aż go chciałem cmoknąć w koreczek od nalewania oleju bo to świadczy że skubany nic nie wziął czyli silnik jest lala:-)!
4,3
~Głodny
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Autkiem świetnie śmiga się w dalekie trasy. Mało pali zarówno w trasie(ok 5,4 - 5,7L/100km) jak i w cyklu mieszanym(6,2- 6,5L/100km). Ma ogromny zapas momentu obrotowego potrzebnego do wyprzedzania! Bez problemu zaczynam wyprzedzać przy 80km/h na 6 biegu aa za chwilkę mam 120 i więcej...po prostu pocisk:-)! Pozycja kierowcy rewelacja, stosunkowo dużo miejsca z tyłu, sztywny na 17 calowych aluskach ale zakręty bierze jak przyklejony! ogólnie mimo że początkowo mnie wkurzył wymianą sprzęgła, przepływomierza, chłodnicy wody i zacisku lewego tylnego to reszta jest bajka!
4,1
~filop
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Fiat Bravo II
OK, byla jedna awaria... ale to auto jest jak alfa - mozna mu wiele wybaczyc :) kupilem je przypadkowo - szukalem auta dla siebie na dojazd do pracy ok 100 km dziennie, myslalem o coupe ale tak zeby dwoje dzieci czasem z prezedszkola/szkoly dalo rade przewiesc. Trafila sie okazja w dobrej cenie na rocznego bravo. Pojechalem - i mnie zamurowalo. Z zewnatrz - jak kazdy widzi wysmakowany i piekny, zwlaszcza gdy stal w sloncu blyszczacy wsciekle czerwony , sport, listwy progowe, 2 wydechy, fele 17; Ale dopiero srodek zapiera dech o wywoluje szok - klasa wyzej to lekko - ladna imitacja karbonu, night vision podswietlenie, tuby, biale tarcze, aluminium na pedalach, czerone szwy skory na grubej kierownicy i galce biegow, audio z piecykiem... ehhh. szok, szok, szok ze to fiat. do tego mam 170 koni , naprawde robi wrazenie. auto z dusza, mozna je pokochac. co niespodziewanie mnie spotkało :))))
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Latem jeżdziłem na kołach 18´, średnie spalanie oscylowało w granicach 6,5l/ 100km, na zime zakupiłem 16´ i tutaj miłe zaskoczenie, spalanie spadło do ok 5,5l /100km; Ogólnie jestem zadowolony, samochód jest bardzo dobrze wyposażony, ma wszystko to co powinno być w nowoczesnym samochodzie. Dodatkowo bardzo dynamiczna jednastka napędowa pozwala czerpać frajdę z jazdy. Przed zakupem były trzy typy: Leon, Bravo, Astra III.. wybór padł Fiata..z perspektywy czasu, gdybym miał wybierać jeszcze raz, wybór pewnie byłby taki sam :) Fiat Bravo 150KM, Sport, Maranello; Meravigliosa Creatura
7,5
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Spalanie średnio 6,5l/ 100km - jazda mieszan 70% trasa - 30% jazda miejska (dane wyliczone w oparciu o rachunki za paliwo). Zebrałem niedawno dane po przez aplikację ecodrive, która ocenia ekonomiczność mojej jazdy na 60%, czyli jest jeszcze jakieś pole do poprawy...zobaczymy...może 0,5l uda się urwać, ale na cuda nie liczę :D Liczyłem na trochę mniejsze spalanie, do tej pory ´zasuwałem´ fiatem punto 1.2 16v i spalanie oscylowało na tych samych przebiegach w okolicach 5,7 - 6,0l na 100km, komfort jazdy jednak nieporównywalny :D
7,4
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Auto kupione z przebiegiem 28k km, obecnie 32k km; licznik spalania kasowany dwa razy; pierwsza trasa Bielsko-Biała - Gdańsk 1500km spalanie średnie 6,0 l; druga trasa to codzienny dojazd do pracy i z powrotem: B-B - Tychy; obecnie przejechane tą trasą ok.2500km, średnie spalanie 6,6l (jazda umiarkowanie dynamiczna; część w korkach na odcinku: BB - Pszczyna; później trochę przyjemności i jazda do 160km/h). Oceniam, że raczej ciężko zejść poniżej 6l/ 100km. Wrażenia z jazdy nie zapomniane, dla tych które się wachają naprawdę warto...

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 33
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
Zawieszenie.
  • Fiat Bravo II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Witam, Irytujący, odgłos z lewego przedniego koła, jak by coś się tarło przenosząc jednocześnie lekkie drgania na kierownicę. Nieprzyjemny hałas pojawia się przy skręcie w Prawo i jeździe po łuku w prawo (>90 stopni). Narasta przy dłuższych lub ciaśniejszych łukach. czasami nawet przy wolnej jeździe na wprost. W lewo skręcie problem nie istniej. Hałas nie pojawia się za każdym razem Auto ma 3 miesiące, przebieg 3700 Serwis przykręcił śrubkę :) teraz zmienia poduszkę amortyzatora :) Podobno do 3 razy sztuka ...Bo to na pewno nie amortyzator ...
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d