Szukaj

Informacje o Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993

Lata produkcji: 1991 – 1993
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany w latach 1991-1998, najpierw na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, a po przejęciu FSM przez włoski koncern – przez firmę Fiat Auto Poland. Cinquecento to następca wysłużonego Fiata 126p. Swoją nazwę zawdzięcza słynnemu modelowi 500 (cinquecento to również pięćset, ale wyrażone słownie) z lat 1957-1975. Podobnie jak on, Cinquecento stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie. W 1998 roku zastąpił go model Seicento.

Dane techniczne Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993

Produkowany od 1991 do 1993 roku
Pojemność skokowa 903 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 41 KM (30 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 65 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 65 x 68 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4

Oceny Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993

Liczba ocen: 75
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
[email protected]
Hatchback 3d 0.9 41KM 30kW
Fiat Cinquecento
Bardzo dobre autko dla chcących jeździć za niewielkie pieniądze. Poręczne w mieście, a i na trasie sobie jakoś radzi. Jazda ze stałą prędkością 120 km/h nie stanowi problemu. W Niemczech zdarzało mi się jechać "w porywach" do 160 km/h na LPG. Tylko trzeba uważać, żeby starczyło sił przy wyprzedzaniu. Podsumowując, mam ten samochodzik od 7 lat, jestem drugim właścicielem i mogę powiedzieć, że nigdy nie żałowałem tego zakupu. Obecnie mam inne, większe autko, ale Cieniasa nie sprzedaję. Dostałbym za nigo parę groszy, a na dojazdy do pracy jest dla mnie idealny. Ale w dalsze trasy juz nim nie jeżdżę. Po prostu przy ok. 300 000 km przebiegu ma prawo odmówić dalszej współpracy.
3,5
~22maciek22
Hatchback 3d 0.9 41KM 30kW
Fiat Cinquecento
Mam trzy osobową rodzinę. Jak dla nas jest to samochód wystarczający (jak na pierwszy samochód). Nie mam większych problemów z zapakowaniem bagażu na dłuższe wyjazdy (a moja żona nie jest z tych co zabierają tylko potrzebne rzeczy). Mam 7 miesięczne dziecko także oprócz bagażu muszę zapakować duży wózek. Polecam Cinquecento osobą które dopiero co zrobiły prawko i boją się dużych samochodów. Jest to samochód nad którym powinny zastanowić się osoby które mają na uwadze koszty ekspleatacji (te w przypadku tego samochodu są naprawde małe).
4,2
~Interred (Mateusz)
Hatchback 3d 0.9 41KM 30kW
Fiat Cinquecento
Ocena ta oczywiście zależy od osoby która ją piszę. Jak dla mnie: Studenta który potrzebuje auta by dotrzeć 120 km na uczelnię i z powrotem a także poruszać się po mieście, by nie paliło dużo i nie psuło się co chwila taki samochód można uznać za bardzo dobry.

Raporty spalania Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993

Liczba raportów: 53
Średnie spalanie dla Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993
6,2
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Hatchback 3d 0.9 41KM 30kW
Fiat Cinquecento
Moj model był z 1994r !!! na gaźniku 41KM bez katalizatora.... tu tej wersji nie uwzględnili (model przejsciowy z nową budą i wnętrzem) Autkiem jeździłem 2-2.5 roku, zużycie paliwa to najmniejszy problem, bo nie było miesiąca żeby sie nie rozsypało (od chłodnicy i termostat, elementy zawieszenia silnika, skrzynie .... po elektryke silnika). Auto zżerało 5L oleju na 1000km..... mimo 140tys przebiegu olej wyciekał z każdego elementu, Co do spalania nie obyło sie bez diagnostyki - regulacji i czyszczenie gaźnika to autko zaczeło spalać mniej (przed: 11-12L po miescie). Rekord trasa nad morze 1000km na 44l (85% trasy 15% nad morzem). Pozdrawiam. i nie polecam bo mojego zżarła korozja.... :(
6,1
Hatchback 3d 0.9 41KM 30kW
Fiat Cinquecento
Mam CC z 1993 roku z zasilaniem gaźnikowym. Auto ma przejechane ok 260000km. Jeżdżę nim raczej dynamicznie. W mieście nie przeciągam na biegach i nie "depcze" po gazie. W trasie za to zazwyczaj utrzymuję prędkość w okolicach 120-130km/h. Spalanie przy takich warunkach w lecie nie przekracza 6.2, natomiast w zimie jest gorzej (wszystko zależy od temperatury - zdarza się, że trzeba kilka minut jechać na ssaniu, żeby nie zgasł) i wyniosło maksymalnie 7.2. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Obsługa auta sprowadza się do wymiany oleju, filtrów. Części są bardzo tanie i większość napraw można wykonać samemu w garażu. Nie należy wymagać od tego auta za wiele, ale mnie jeszcze nigdy nie zawiodło i zawsze dowiozło do celu....
6,3
Hatchback 3d 0.9 41KM 30kW
Fiat Cinquecento
Spalanie tego autka w zimie w trasie w cztery osoby wynosi ok 6,2 L/100 km. W mieście ok 7 L a w cyklu mieszanym to ok 6,5 L. W cieplejszym okresie jadąc w trasie w 2 osoby przy prędkości 90-100 km/h udało mi się osiągnąć 5,5 L/100 km. Jeśli chodzi o ceny napraw to można tylko pochwalić, ponieważ w porównaniu do innych marek części są tanie.

Usterki Fiat Cinquecento

Liczba wpisów: 13
Auto nie odpala - rozrusznik "pstryka", ale nie kręci
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
21.05.2016 - Dziwna sprawa, znajomy (któremu pożyczyłem autko) podjechał na miejsce spotkania i następnie chciał wrócić do domu - wsiadł do auta i nic. Kontrolki się świecą, rozrusznik nie kręci, myślałem, że nie łączy automat rozrusznika - poruszałem kabelkiem i dalej nic - sprawdziłem próbówką - niestety, prądu nie ma. Sprawdzam więc stacyjkę - i dalej lipa, nie dochodzi prąd do stacyjki. Gdzie uciekły prądy? 26.05.2016 - Dzisiaj (właściwie wczoraj, a dzisiaj kończyłem), znalazłem prądy - jeszcze raz posprawdzałem wszystkie połączenia, wtyczki, itp., prąd jest - ale... po włączeniu zapłonu i próby uruchamiania auta, automat (elektromagnes) "pstryka" i nic się nie dzieje - tzn. przygasają kontrolki tak, jakby akumulator był rozładowany - ale nie, jest świeżo ładowany i próbowany na dwóch akumulatorach. Wyciągnąłem rozrusznik, sprawdzam (wyciągnięty) - działa, montuje i dalej to samo. Kupiłem elektromagnes, wymieniłem - na zewnątrz rozrusznik działa, w aucie to samo. Odpaliłem "na ostro" (przytknąłem kabel rozruchowy bezpośrednio do śruby prądowej rozrusznika), zrobiłem rundkę, m.in. tankując, dopompowując opony. Przyjechałem pod dom, zgasiłem auto i dalej to samo. Czy jest możliwe, aby ten gruby kabel łączący akumulator z rozrusznikiem nie przewodził? Sprawdzałem też bezpiecznik 100A - wszystko ok. Kabel wygląda na dobry, ale już nie mam się czego złapać. :-( Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zgasł po drodze i nie odpala
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • silnik
Polski gaźnik mam, i tak: Odpaliłem go, pochodził na ssaniu trochę i pojechałem, po chwili ok.20 sekundach zaczęło nim szarpać jadąc na 1, więc wcisnąłem sprzęgło do końca ale to nic nie dało. Zbliżałem się już do skrzyżowania i widziałem że zaraz zgaśnie, więc ja mu zwiększyć chcę obroty ale on nie reaguje na to że dodaje mu gazu...i zgasł - nie odpali niestety, rozrusznik kręci ale nie ma iskry aby odpalił Bardzo proszę o przyczynę
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
kręce po nocy a,tu nie chce odpalić cc700
  • Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998
  • inne
gdy zimą, po nocy stania a na dworzu temp ujemna to cc700 kręcę,kręcę a tu nic az aku pada,a jak odpali,to feluje obrotami do góry i w duł,aż gaśnie nie mam pojecia,pomocy PROSZę gażnik FOS nie udało
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze