Szukaj

Informacje o Fiat Doblo II

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Dostawcze
Fiat Doblo to produkowany od 2000 roku, a w Polsce dostępny od roku 2001, mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K). W 2006 roku został wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”, a od debiutu rynkowego znalazł już ponad milion nabywców, co czyni go jednym z liderów swojego segmentu. Zastąpił w ofercie Fiata model Fiorino II. Doczekał się czwartej już generacji, która jest oferowana od 2015 r. Doblo jest produkowany także w Korei Północnej przez firmę Pyonghwa Motors i znany pod nazwą Ppeokugi. W niektórych krajach Azji (np. w Spingapurze) znany jest jako Fiat Panorama.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Oceny Fiat Doblo II

Liczba ocen: 72
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~jzam
Minivan 1.9 16v Multijet 120KM 88kW
Fiat Doblo II
Kupiłem w salonie w grudniu 2008, wersja Family (7 miejsc) z pełnym wyposażeniem. Teraz czas się rozstać, stąd i podsumowanie. Osiem lat i 160000 km, no i jestem zadowolony. Nie zawiódł moich oczekiwań: auto tanie w eksploatacji, za to solidne i pojemne. Zjechałem Doblo wraz z żoną i dziećmi pół Europy, dawał radę i gdy budowałem dom (paleta płytek? bez problemu!), gdy się przeprowadzałem (kanapy z IKEI trochę wystają...) i w codziennej jeździe do pracy. Nawet zimą po górach nie było problemu (wysoki prześwit). Oczywiście, ma pewne braki, o których poniżej.
4,0
~edison
Minivan 1.4 77KM 57kW
Fiat Doblo II
ogólnie autko polecenia bardzo dobre do jazdy po miescie i poza miastem gorzej autostrada i drogi szybkiego ruchu no ale to nie rakieta .ale polecam naprawde warto i przedewszystkim tanie częsci zamienne bo w aso jak wszedzie zwariowali z cenami
3,9
~BrunoTrawa www.szkolka-ochmanow.pl
Minivan 1.3 D 75KM 55kW
Fiat Doblo II
Fiat Doblo Cargo Maxi 1,3 JTD znacznie mniej zachwyca, niż wersja osobowa, którą aktualnie mamy również na stanie i którą wcześniej opisywałem, choćby tym, że jest mułowaty i hałaśliwy. Posiadam wersję kupioną we Francji, było w 2008 roku 30% taniej, niż u nas, stąd kabina znacznie lepiej odszyta niż wersje na Polskę, ma wszystkie bajery, co osobówka, lecz jednostka napędowa za słaba. ZA TO BARDZO OSZCZĘDNY W UŻYCIU. Dlatego oceniam, jako przeciętny samochód.
Średnie spalanie dla Fiat Doblo II
8,0
l/100 km
6,1 – 6,9
l/100 km
6,8 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Liczba komentarzy: 1
Minivan 1.9 Multijet 105KM 77kW
Fiat Doblo II
Spalanie jak dla mnie to bajka, co prawda nie przekraczam 120 z powodu poprzecznych relingów (ryczą jak głupie), a moja jazda ogranicza się do aglomeracji śląskiej, czyli trochę trasy, trochę miasta i korka (cykl mieszany). Ogólnie na auto nie narzekam, jak do tej pory ma tylko wyciek z uszczelki bagnetu (pewnie będzie 30 PLN kosztów :) i spod filtra oleju, ale to raczej nie wina Fiata tylko osoby, która wymieniała olej. Auto wygodne, ekonomiczne, pakowne. Jeśli trafisz na egzemplarz, którym nie jeździła ekipa budowlana to będziesz zadowolony. Mnie trafił się samochód poleasingowy sąsiada więc długo się nie zastanawiałem.
7,9
Minivan 1.4 77KM 57kW
Fiat Doblo II
Witam. Zacznę od tego, że jeżdżę Doblo II cargo od nowości (obecnie 101tyś) dzień w dzień, zawodowo, tak więc temat spalania nie jest mi obcy. No i cóż... czas na chwilę rozczarowania. Silnik 1,4 benzyna to zdecydowanie za mało jak na auto o masie 1200kg + załadunek. Spalanie oczywiście zależy od stylu jazdy. Przy eko jeździe spalanie w mieście to 7,8 - 8l. Bieg wrzucamy przy max 2800 rpm co sprawia, że ze świateł ruszasz ostatni, a ci za tobą tylko patrzą jakby cie tu wyprzedzić. Jeżeli zdecydujemy się na bardziej żwawą jazdę no to 9l pochłania lekko. Moi koledzy z pracy nie mogli zejść poniżej 9,5l. W trasie też bywa różnie. Mój rekord to 5,8l (trasa: Warszawa - Lublin - Rzeszów - Krosno - Warszawa). Jednak cała trasa we mgle i jechało się 80 - 100km/h czyli tak jak ten samochód lubi. W innych trasach (Warszawa - Kraków - Warszawa) przy ładnej pogodzie i prędkości 130km/h no to 9l połyka. Prędkość max to 160km/h, ale silnik mało co z ramy nie wyskoczy. Podsumowując stosunek osiągów do spalania jest kiepski.
7,6
Minivan 1.9 Multijet 105KM 77kW
Fiat Doblo II
Silnik 1.9 105Km w miarę żwawy , rozwożę nim prasę więc praktycznie jazda jest na biegach od 1 do 3 od kiosku do kiosku , ciągłe gaszenie silnika i zapalanie , przy tak specyficznej jeździe po mieście pali mi nie więcej jak 8 litrów , zaznaczam , że załadowany na maxa , choć nie wersja maxi :) , jak do tej pory po 18 tyś km bez zarzutu. Denerwują tylko piszczące hamulce i brak osłon na bocznych ścianach od środka w przestrzeni bagażowej na wysokości okien . Towar już mi powypychał blachę na zewnątrz.

Usterki Fiat Doblo II

Liczba wpisów: 9
Sposób mocowania tylnej lampy - idiotyzm pierwszej wody.
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
ylko "dorozwiniety" włoski inżynier wymyslił mocowanie tylnego reflektora fiata doblo. Spali ci się żarówka- nic trudnego poprostu wymień!. Stop - całkowita pomyłka w rozumowaniu!!! Bez klucza do kół nawet nie podchodź ( do reflektora???).Dodatkowo zdemontować trzeba osłone głośnika gdzie nie wiadomo po jakiego grzyba tę mocującą śrubke 19 -ke wsadzono. Za to jak ci wytłoczka blaszana szumnie mianowana jako nakrętką nr 19 wpadnie w oblachowanie (a z uwagi na luz fabryczny w 9 na 10 przypadków tak się stanie) ten mądry włoski inżynier wymyslił w dole słupka specjalny otwór do jej wyciągania, bo do niczego innego raczej się nie nadaje. Podziwiam przez ten otwor wloska motoryzacje, majac ją jednocześnie w innym otworze. Nigdy więcej tego produktu samochodobnego nie kupię. Acha instrukcję fabryczną demontażu można sobie... A to tylko była wymiana spalonej żarówki... w nocy, w deszczu, w trasie... bajka.
2 komentarze
Tarcze hamulcowe - zużyte kompletnie przez jedną parę klocków.
  • Fiat Doblo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Auto na gwarancji jeszcze pół roku. Tarcze hamulcowe ASO zaleciło do wymiany już przy pierwszej wymianie klocków hamulcowych (przebieg 40 tys. km)! Normalnie powinny się zużyć po przebiegu 100-140tys. Koszt naprawy ok. 1k zł. Dlaczego użytkownik ma za to płacić? (Za klocki - rozumiem, ale czemu aż 350zł?). Tani zamiennik made in China pociągnąłby dłużej. Taka jakość nie zachęca do zakupu oryginalnych części Fiat. Chyba wszyscy wytwórcy zamienników robią lepsze tarcze od producenta za cztery razy mniejszą cenę. :) Oryginalne części w cenie 2x wyższej niż do Toyoty Land Cruiser, trwałość 3x mniejsza, dobrze, że są tanie zamienniki! Mimo to podtrzymuję swoją recenzję auta na serwisie.
2 komentarze
Ciężko pali na zimnym, odpala i gaśnie, trzeba kręcić po 3-4 razy
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • silnik
  • 177 tys. km
Problem z odpalaniem rano po nocy i kiedy silnik całkiem ostygnie. Odpalał i gasł, dopiero za trzecim lub czwartym razem łapał ale trzeba było poczekać chwilę aż się rozgrzeje bo dusił się kiedy dodawałem gazu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Fiat Doblo II