Szukaj

Informacje o Fiat Doblo II 1.9 Multijet 105KM 77kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Dostawcze

Popularny i dostępny w wersji towarowej oraz osobowej – i pod tym kątem warto dobrać odpowiedni silnik. Flotom spodoba się diesel 1.3D, który osiąga 75 lub 85KM. No właśnie - flotom ze względu na symboliczne zużycie paliwa, ale nie kierowcom, bo w trasie załadowane auto jest ospałe i ciężko się nim jeździ – za to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Doblo częściej używane w trasie zdecydowanie lepiej sprawdzi się ze znanym 1.9 JTD o mocy 105-120KM – ten ma więcej wigoru przy wyższych prędkościach. Silniki benzynowe też się znajdą, ale ze względu na to, że tego typu auta często sporo jeżdżą, to mogą okazać się nieopłacalne. Najmniejszy 1.4 77KM sprawdzi się głównie w mieście, bo do podróży między miastami lepiej nada się większy 1.6l. Jego plus jest taki, że można go dostać z instalacją na gaz ziemny CNG, a to drastycznie obniża koszty eksploatacji, ale nie cenę zakupu.

czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Fiat Doblo II 1.9 Multijet 105KM 77kW 2006-2010
6,6
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Liczba komentarzy: 1
Fiat Doblo II
Minivan 1.9 Multijet 105KM 77kW
Spalanie jak dla mnie to bajka, co prawda nie przekraczam 120 z powodu poprzecznych relingów (ryczą jak głupie), a moja jazda ogranicza się do aglomeracji śląskiej, czyli trochę trasy, trochę miasta i korka (cykl mieszany). Ogólnie na auto nie narzekam, jak do tej pory ma tylko wyciek z uszczelki bagnetu (pewnie będzie 30 PLN kosztów :) i spod filtra oleju, ale to raczej nie wina Fiata tylko osoby, która wymieniała olej. Auto wygodne, ekonomiczne, pakowne. Jeśli trafisz na egzemplarz, którym nie jeździła ekipa budowlana to będziesz zadowolony. Mnie trafił się samochód poleasingowy sąsiada więc długo się nie zastanawiałem.
7,6
Fiat Doblo II
Minivan 1.9 Multijet 105KM 77kW
Silnik 1.9 105Km w miarę żwawy , rozwożę nim prasę więc praktycznie jazda jest na biegach od 1 do 3 od kiosku do kiosku , ciągłe gaszenie silnika i zapalanie , przy tak specyficznej jeździe po mieście pali mi nie więcej jak 8 litrów , zaznaczam , że załadowany na maxa , choć nie wersja maxi :) , jak do tej pory po 18 tyś km bez zarzutu. Denerwują tylko piszczące hamulce i brak osłon na bocznych ścianach od środka w przestrzeni bagażowej na wysokości okien . Towar już mi powypychał blachę na zewnątrz.
7,1
Fiat Doblo II
Minivan 1.9 Multijet 105KM 77kW
No cóż, średnio trzeba się nastawić na 6,5-7,5 litra. Wersja Maxi, auto jeździ w trybie mieszanym (Załadunek, przejazd 15km do miasta docelowego, jazda po tym mieście gdzie co 1-2km jest postój, i powrót trasą 15km do miejsca załadunku). P.S komp oszukuje, na 50 litrach zrobiłem 712km, co daje wynik 7L/100km a na kompie? Zaledwie 5.8 L/100km średniego spalania ...

Usterki Fiat Doblo II

Liczba wpisów: 10
Sposób mocowania tylnej lampy - idiotyzm pierwszej wody.
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
ylko "dorozwiniety" włoski inżynier wymyslił mocowanie tylnego reflektora fiata doblo. Spali ci się żarówka- nic trudnego poprostu wymień!. Stop - całkowita pomyłka w rozumowaniu!!! Bez klucza do kół nawet nie podchodź ( do reflektora???).Dodatkowo zdemontować trzeba osłone głośnika gdzie nie wiadomo po jakiego grzyba tę mocującą śrubke 19 -ke wsadzono. Za to jak ci wytłoczka blaszana szumnie mianowana jako nakrętką nr 19 wpadnie w oblachowanie (a z uwagi na luz fabryczny w 9 na 10 przypadków tak się stanie) ten mądry włoski inżynier wymyslił w dole słupka specjalny otwór do jej wyciągania, bo do niczego innego raczej się nie nadaje. Podziwiam przez ten otwor wloska motoryzacje, majac ją jednocześnie w innym otworze. Nigdy więcej tego produktu samochodobnego nie kupię. Acha instrukcję fabryczną demontażu można sobie... A to tylko była wymiana spalonej żarówki... w nocy, w deszczu, w trasie... bajka.
2 komentarze
Tarcze hamulcowe - zużyte kompletnie przez jedną parę klocków.
  • Fiat Doblo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 7
Auto na gwarancji jeszcze pół roku. Tarcze hamulcowe ASO zaleciło do wymiany już przy pierwszej wymianie klocków hamulcowych (przebieg 40 tys. km)! Normalnie powinny się zużyć po przebiegu 100-140tys. Koszt naprawy ok. 1k zł. Dlaczego użytkownik ma za to płacić? (Za klocki - rozumiem, ale czemu aż 350zł?). Tani zamiennik made in China pociągnąłby dłużej. Taka jakość nie zachęca do zakupu oryginalnych części Fiat. Chyba wszyscy wytwórcy zamienników robią lepsze tarcze od producenta za cztery razy mniejszą cenę. :) Oryginalne części w cenie 2x wyższej niż do Toyoty Land Cruiser, trwałość 3x mniejsza, dobrze, że są tanie zamienniki! Mimo to podtrzymuję swoją recenzję auta na serwisie.
2 komentarze
Odpalanie
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • silnik
  • 110 tys. km
Doblo 2010 r.1,4 benzyna+LPG,start-stop. Problem z odpalaniem (odpala za 4,5,6 razem. Świece wymienione w 2019 r. Instalacja LPG po przeglądzie Podłączony pod komputer i zresetowane 3 błędy na zapłonie i dalej odpala z problemami.
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Doblo II