Szukaj

Informacje o Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Dostawcze

Najsłabsze motory są naprawdę ospałe. Benzynowy silnik 1.4 95KM nie jest ani elastyczny, ani zrywny. Diesla 1.3 ratuje wyższy moment obrotowy i znikome spalanie. To dobre propozycje dla wersji użytkowej, bo w niej osiągi nie są istotne. W przypadku nadwozia osobowego warto sięgnąć po mocniejsze propozycje. Diesel 1.6 105KM chętniej współpracuje z kierowcą, ale najciekawsze i tak są dwa silniki – wysokoprężny 2.0 135KM i benzynowy 1.4 T-Jet 120KM, który może być też zasilany gazem CNG. Oba są elastyczne i dość dynamiczne.

Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016

Produkowany od 2010 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail

Oceny Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Poważne usterki - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~Przemek
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Witam, większość rzeczy na plus , silnik dynamiczny choć założyłem chip,spalanie po mieście ok 7,5l do przeżycia, najwięcej miejsca w środku w swojej klasie aut, hamulce mocne bez fadingu,trzymanie na zakrętach dobre mimo wysokiej paki, tylko zawieszenie tylne do bani,przy 60tkm ,wymieniłem 3 raz amortyzatory z powodu wybijania się dolnych tulei. Gdyby nie ten tył dałbym 5 gwiazdek,no ale nie ma aut doskonałych.
4,4
~turczy
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Brak drogich awarii unieruchamiających auto. Stosunej cena jakość odpowiedni (zależy za ile się kupi) Ja wziąłem zarejestrowany \"z placu\" z rabatem -25% od cennika ale bez przbiegu. Jedyne co i w tym aucie nie pasuje to hamulce. Z tyłu powinny też być tarczowe
4,0
~BrunoTrawa www.szkolka-ochmanow.pl
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
KONKLUZJA: Jest bardzo duży postęp w stosunku do drugiej generacji. Stworzono zupełnie nowy, bardzo przyjazny użytkownikowi dobrze zaprojektowany samochód. Doblak może nie jest tak ładny i porywający, jak Alfa Romeo, czy szybki, jak Ferrari, bo to w końcu dostawczak, ale jest przyjemny dla oka znaczniej niż bełkot Partner do interesów, cytryna z Berlina lub wieśwagen Caddyceusz. Nie przypomina absolutnie tepsowskiego furgona doblo II generacji. NO I JEST WYGODNY NA TRASĘ, jak osobówka.

Raporty spalania Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016

Liczba raportów: 12
Średnie spalanie dla Fiat Doblo III Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Dla tych co dotrwali. Auto waży 1510kg, to o prawie 200 więcej niż poprzedni model(1330). Aby przemieścić z punktu A do punktu B przedmiot o masie 200kg większej należy dostarczyć więcej energii, powie fizyk, ale to nieprawda. PLUSY: 1.Nowy Fiat Doblo stawia powietrzu mniejszy opór, praktycznie do prędkości 90km/h zużycie paliwa oscyluje w granicach 5,8-6,4 litra (70km/h eco-drive da 5,5l) 2.W zakresie od 90-140km/h nie przekracza 8l/100km 3.Cztery osoby + ładunek daje 7,5 litra w jeżdzie mieszanej (6,4l/100 pusty samochód na mieście) 4.Auto pod pełnym ładunkiem (850kg) i z dodatkową przyczepą (650kg) na trasie spala średnio 8l/100km, mając pusty powrót. W ramach eksperymentu na trasie 100km z ładunkiem i pusty powrót 100km potrafiłem zejść do 6,8 litra używając funkcji eco-drive TomTom. Natomiast jak leciałem, jako spóźniony świadek na ślub kościelny 250 km od domu wyszło 10,4 litra i to jest rekord aktualny. SA TO BARDZO DOBRE WYNIKI. 5. Okazuje się, że w ASO można też go bardzo tanio naprawić, np za lakierowanie połowy bocznych drzwi przesuwnych 350zł, wymiana klocków - robocizna 45zł WARTO SPYTAĆ O KOSZTY ZANIM POSZUKASZ RZEMIEŚLNIKA. 6.Jest sporo już zamienników, są używki dostępne. MINUSY: 1.Na cenę przeglądów wpływa wzięta z kosmosu cena oleju Selenia-Fiat, ale zgodnie z nowym prawem konsumenckim możesz przywieźć ze sobą olej tej samej klasy do serwisu, podobnie, jak filtry i zaczyna być tanio. KONKLUZJA: Najlepszy w tym segmencie rynku.
7,9
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Kupiłem Doblo 7 miesięcy temu, jestem drugim właścicielem. Mój styl jazdy jest "zrównoważony". Prowadzę małą firmę i ciągle coś przewożę lub jeżdżę po Wrocławiu - wszędzie światła więc i ruszanie co 500m - spalanie w okolicach 8.5-9l ale jak się przyciśnie trochę to wyższe. Na drogach dwupasmowych 130-150 spalanie 8-8.5l na pusto lub z bagażem. Średnio raz na miesiąc robię takie dłuższe trasy. Nie przekraczając 120km/h na autostradzie poniżej 7l.
7,7
Van 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Fiat Doblo III
Chciałem dodać moje najnowsze spostrzeżenie z podróży autkiem na autostradzie. Przy jeździe bliskiej prędkości maksymalnej na autostradzie + do tego troche po Warszawie i drogą krajową w 3 osoby bez ładunku wyszło 9,1. Auto maksymalnie jedzie licznikowo 180km/h ale to według GPSa 168km/h czyli ok bo producent podaje 164. Zużycie chwilowe przy max prędkości 15l/100km według podłaczonego elma, na wyświetlaczu 14,1. Przebieg 71tys km.