Szukaj

Informacje o Fiat Panda II

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Druga generacja Pandy pojawiła się na rynku w 2003 roku i była produkowana do roku 2011. Była zwana także Pandą Nuova, choć początkowo model ten miał nazywać się Gingo (nazwa robocza – Fiat 169), ale na skutek protestów Renault (ze względu na duże podobieństwo do Twingo), zmieniono nazwę na Panda. Panda II została wybrana Europejskim Samochodem Roku, natomiast w plebiscycie magazynu Auto Express triumfowała trzy razy z rzędu, w latach 2004-2006. Z prawie 2 mln sprzedanych egzemplarzy, Panda szybko zdobyła silną pozycję na rynku, również w Polsce, gdzie auto było od początku wytwarzane w fabryce Fiata w Tychach.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Fiat Panda II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Panda II

Liczba ocen: 669
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~Zbyszek
Van 1.1 54KM 40kW
Fiat Panda II
Auto uzytkowane rok. Do miasta idealne. Na trasy sie nie nadaje. Podatne na boczne podmuchy wiatru. Przy wyprzedzaniu na waskich drogach , mijajac ciezarowke trzeba trzymac kierownice. Auto przy duzych predkosciach niestabilne, na zakretach trzeba uwazac. Słabe swiatla mijania. Silnik gdy sie rozpedzi, jest ok. Wyprzedzajac trzeba bardzo uwazac. Ciezko nabiera predkosci. Moc silnika w trasie , czesto uniemozliwia bezpieczne wyprzedzanie. Bezpieczenstwo czynne i bierne...bardzo slabe. W trasie pali malo...w miescie smok, tak jak na zimnym silniku. Srodowisko auta to ciasne ulice miasta. Bagaznik mikro.
4,1
~Zbyszek
Van 1.1 54KM 40kW
Fiat Panda II
Auto uzytkowane rok. Do miasta idealne. Na trasy sie nie nadaje. Podatne na boczne podmuchy wiatru. Przy wyprzedzaniu na waskich drogach , mijajac ciezarowke trzeba trzymac kierownice. Auto przy duzych predkosciach niestabilne, na zakretach trzeba uwazac. Słabe swiatla mijania. Silnik gdy sie rozpedzi, jest ok. Wyprzedzajac trzeba bardzo uwazac. Ciezko nabiera predkosci. Moc silnika w trasie , czesto uniemozliwia bezpieczne wyprzedzanie. Bezpieczenstwo czynne i bierne...bardzo slabe. W trasie pali malo...w miescie smok, tak jak na zimnym silniku. Srodowisko auta to ciasne ulice miasta. Bagaznik mikro.
3,8
~Omo
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Rewelacyjne wozidełko. Niestety poszedł już na złon jednak cóż 16 lat. Za dużo już samochodów na drogach, niech bóg da, żeby z niej dobre żyletki wyszły :) silniczek malutki, ale do 70/h rozpędzała się w doałownie 3 sekundy. Pod światłami niejedne 2.0 można zaskoczyć. Na autostradzie 160 to moment. Mimo wpisanych w książkę maksymalnyvh 160km//hbpojechałem 170. Jade 160 patrzę i mnie inna Panda wyprzedza. To mówi wiele o tym genialnym silniczku :) moje wozidełko przez całe swoje życie nie wwidziało garżu. Znaczy widziało, jak inne samochody do niego wjeżdżały ;) Odbiło się to na lakierze i progach. Blachy nieskazitelne do końca, jednak progi w wieku 15 lat powiedziały dość. Lakier na dachu w wieku 14 lat zaczął się łuszczyć. No ale nie ma się tu dziwić. Dlaczego poszła na żyletku? Pewnego dnia nie odpaliła. Okazało się, że pompa paliwa umarła. Była warta jakieś 1500 trzeba by było wezwać lawetę za 200, zapłacić za wymianę pompy 500 bo sam leniwy jestem i wpakowanie 700zł mi się jie opłacało. Co do gazu w tym samochodzie to omijajcie szerokim łukiem. Samochód na nim wyciąga jakieś 140 gdzie na benzynie 170. Dodatkowo miałem fabryczną instalację, u.arła po 14 latach. Znaczy się działała, jednak przy przełączeniu z benzyny na daz samochód zaczą gasnąc i działało to jak, odpalanie "komarka" na popych, ot siłą rozpędu odpalał ponownie. Naprawy hłupotek banalnie proste i tanie. Wymiana tarcz, klocków i bębnów to jakieś 400zł olej jak to olej. Raz musiałem wymienić wachacze i końcówki drążków lącznie 200zł, ale jak się jeżdzi po dziurach to normalna część eksploatacyjna. Każdemu polecam nawet przy przebiegu 200k.

Raporty spalania Fiat Panda II

Liczba raportów: 669
Średnie spalanie dla Fiat Panda II
5,8 – 7,2
l/100 km
4,5 – 6,0
l/100 km
6,5 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Latem średnie spalanie wynosi około 4,4 w zimie dochodzi do 4,8 (chociaż komputer przekłamuje około pół litra w dół, więc podaję wartości z dystrybutora). Pięciu litrów jeszcze nim nie przekroczyłem, chociaż jeżdżę nim już 1,5 roku i zrobiłem ok 20 000 km. Mój tryb jazdy to 70% poza miastem 30% w mieście, może dlatego wyniki są tak dobre. Ogólnie silnik bardzo oszczędny. Polecam wymieniać filtr paliwa przed zimą bo w instrukcji napisano co 60 000km, a mi przy -20 nie odpalił bo woda zamarzła w filtrze, chociaż był wymieniany 15 000km wcześniej.
5,8
Van 1.2 CNG 60KM 44kW
Fiat Panda II
Spalanie tego autka jest dość przyjemne, bo roku doraźnego korzystania średnio spala 6 m3/100km, przy bardziej oszczędne jeździe można zejść do 5 m3 może jak by popiesil pedal gazu udało by się jeszcze nmniej, ale przy normalnej jeździe 80% trasa 20% miasto spalanie oscyluje miedzy 5,5 a 6 m3 gazu ziemnego.
5,8
Van 1.2 CNG 60KM 44kW
Fiat Panda II
Spalanie tego autka jest dość przyjemne, bo roku doraźnego korzystania średnio spala 6 m3/100km, przy bardziej oszczędne jeździe można zejść do 5 m3 może jak by popiesil pedal gazu udało by się jeszcze nmniej, ale przy normalnej jeździe 80% trasa 20% miasto spalanie oscyluje miedzy 5,5 a 6 m3 gazu ziemnego.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 26
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 9
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
17 komentarzy
Różne
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW 2003-2012
  • inne
  • 110 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam Poniżej lista usterek, które miałem przez pierwsze pól roku użytkowania auta. Nr1 cewka zaplonowa (wymieniona już się nie dusi, krztusze jest ok) Nr2 amortyzatory wymienione ale nadal coś puka Nr3 nie działająca klamka (wymieniona zrób to sam
1 komentarz
Falowanie obrotow
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • instalacja elektryczna
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto z instalacją lpg. Od momentu zakupu już z lpg stwierdziłam że będę jeździć tylko na benzynie było ok silnik ładnie pracował. Pokusiło mnie żeby sprawdzić jak jest z gazem. No i troszkę jechał raz drugi. Po kilku dniach jeżdżąc na paliwie auto zaczyna falować obroty spadają i jakby szarpało silnikiem podczas jazdy jest jeszcze gorzej auto rusza dławi się spowalnia. Wydaje mi się że skazówka paliwa bardzo szybko spada i czuć paliwo po takim spowolnieniu.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
3,5
Van 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalację gazu w Auto Mix w Skrzyszowie wykonałem 1 września 2011 roku. Pracuję jako przedstawiciel i miesięcznie jeżdżę od 3 o 5 tysięcy km. Za instalację zapłaciłem niecałe 3 tysiące złotych. Po założeniu okazało się, że Panda gaśnie przy wysprzęglaniu oraz niskich obrotach. Usterkę zgłosiłem do Automixu gdzie szef osobiście zajął się przypadkiem Pandy. Zmieniono...
5,0
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona ponad 2 lata temu. Zavoli Winner, przy przebiegu ok 80 tys.km. Jestem właśnie po trzecim przeglądzie. Żadne problemy jak na razie nie występowały. Instalacja pracuje bez zarzutu. Nie ma problemów z odpalaniem, przejściem na lpg czy powrotami na Pb. Jazda głównie po mieście, spalanie w granicach 7-8l/100km więc bardzo znośnie:)
3,0
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu.
Fiat Panda II