Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Druga generacja Pandy pojawiła się na rynku w 2003 roku i była produkowana do roku 2011. Była zwana także Pandą Nuova, choć początkowo model ten miał nazywać się Gingo (nazwa robocza – Fiat 169), ale na skutek protestów Renault (ze względu na duże podobieństwo do Twingo), zmieniono nazwę na Panda. Panda II została wybrana Europejskim Samochodem Roku, natomiast w plebiscycie magazynu Auto Express triumfowała trzy razy z rzędu, w latach 2004-2006. Z prawie 2 mln sprzedanych egzemplarzy, Panda szybko zdobyła silną pozycję na rynku, również w Polsce, gdzie auto było od początku wytwarzane w fabryce Fiata w Tychach.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,1 m
Promień skrętu 4,55 m
Długość 3538 mm
Szerokość 1589 mm
Wysokość 1540 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1578 mm
Rozstaw osi 2299 mm
Rozstaw kół - przód 1366 mm
Rozstaw kół - tył 1357 mm
Zwis przedni 713 mm
Zwis tylny 526 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 800 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 206 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,8
~Omo
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Rewelacyjne wozidełko. Niestety poszedł już na złon jednak cóż 16 lat. Za dużo już samochodów na drogach, niech bóg da, żeby z niej dobre żyletki wyszły :) silniczek malutki, ale do 70/h rozpędzała się w doałownie 3 sekundy. Pod światłami niejedne 2.0 można zaskoczyć. Na autostradzie 160 to moment. Mimo wpisanych w książkę maksymalnyvh 160km//hbpojechałem 170. Jade 160 patrzę i mnie inna Panda wyprzedza. To mówi wiele o tym genialnym silniczku :) moje wozidełko przez całe swoje życie nie wwidziało garżu. Znaczy widziało, jak inne samochody do niego wjeżdżały ;) Odbiło się to na lakierze i progach. Blachy nieskazitelne do końca, jednak progi w wieku 15 lat powiedziały dość. Lakier na dachu w wieku 14 lat zaczął się łuszczyć. No ale nie ma się tu dziwić. Dlaczego poszła na żyletku? Pewnego dnia nie odpaliła. Okazało się, że pompa paliwa umarła. Była warta jakieś 1500 trzeba by było wezwać lawetę za 200, zapłacić za wymianę pompy 500 bo sam leniwy jestem i wpakowanie 700zł mi się jie opłacało. Co do gazu w tym samochodzie to omijajcie szerokim łukiem. Samochód na nim wyciąga jakieś 140 gdzie na benzynie 170. Dodatkowo miałem fabryczną instalację, u.arła po 14 latach. Znaczy się działała, jednak przy przełączeniu z benzyny na daz samochód zaczą gasnąc i działało to jak, odpalanie "komarka" na popych, ot siłą rozpędu odpalał ponownie. Naprawy hłupotek banalnie proste i tanie. Wymiana tarcz, klocków i bębnów to jakieś 400zł olej jak to olej. Raz musiałem wymienić wachacze i końcówki drążków lącznie 200zł, ale jak się jeżdzi po dziurach to normalna część eksploatacyjna. Każdemu polecam nawet przy przebiegu 200k.
4,6
~KRKR29
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Perfekcyjny samochód miejski , z tym silnikiem nawet okazyjnie w trasę. Komfort jazdy nie najlepszy ( samochód podskakuje na nierównościach ) , lecz zwinny i niesamowicie dynamiczny , co zaskakuje patrząc na moc. Wóz niezawodny , ewentualnie problemy może sprawić elektryczne wspomaganie kierownicy. No i korozja. Typowym miejscem dla Pandy są progi w tylnej części , tak mniej więcej w połowie tylnych drzwi. Jeśli pojawią się "bąble" , likwidować natychmiast , gdyż w krótkim czasie moze powstać z tego dziura. Ogólnie samochód naprawdę godny polecenia , wystarczający nawet dla 4 osób , lecz trzeba się liczyć z mało praktycznym bagażnikiem.
4,8
~Kuba D.
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Mistrz oszczędności i niezawodności. Panda to mój 16sty samochód. Poprzednicy to były auta z całej palety, od terenówek, po autobusy typu Galaxy, niemieckie TDI oraz sportowe Alfy Romeo. Decyzja o kupnie Pandy zapadła po powrocie z wakacji we Włoszech, gdzie najeździliśmy się Panda z wypożyczalni. Otóż okazało się, że aby sprawnie przewozić dwie dorosłe osoby (30 latki) wcale nie potrzeba drogiego w zakupie i utrzymaniu samochodu. Analiza rocznego przebiegu oraz stylu jazdy została zrobiona, wyliczenia w excelu dopięte i od roku czasu jeździmy Panda 1.3 Multijet i przyznam szczerze nie odczuwamy finansowo posiadania i eksploatowania samochodu ( robimy ok. 30-35tys km rocznie). Gorąco polecam ten samochód osobom, które chcą zaoszczędzić sporo pieniędzy na eksploatacji auta (nawet tymczasowo), lub też osobom które mają wyobraźnie jak te zaoszczędzone pieniądze wydać w przyjemny sposób (podróże, hobby, rodzina). W praktyce autko (po remapie na 90KM) zbiera się jak strzała na każdym biegu, w trasie komfortowa prędkość to między 130-140km/h, a jak trzeba to 160-170km/h tez poleci. Spalanie za każdym razem wychodzi 5.3L/100km, a mam ciężką nogę - liczone przy dystrybutorze (komputer pokazuje swoje).
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d
6,0 – 7,1
l/100 km
4,5 – 5,8
l/100 km
6,5 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Latem średnie spalanie wynosi około 4,4 w zimie dochodzi do 4,8 (chociaż komputer przekłamuje około pół litra w dół, więc podaję wartości z dystrybutora). Pięciu litrów jeszcze nim nie przekroczyłem, chociaż jeżdżę nim już 1,5 roku i zrobiłem ok 20 000 km. Mój tryb jazdy to 70% poza miastem 30% w mieście, może dlatego wyniki są tak dobre. Ogólnie silnik bardzo oszczędny. Polecam wymieniać filtr paliwa przed zimą bo w instrukcji napisano co 60 000km, a mi przy -20 nie odpalił bo woda zamarzła w filtrze, chociaż był wymieniany 15 000km wcześniej.
6,6
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Spalanie akceptowalne, choc rozsadniejszym wyborem niz 1.1 wydaje sie motor 1.2 (spalanie niemalze identyczne, a ma lepsza dynamike). W sezonie zimowym do powyzszych srednich nalezy dodac 0,5 - 1.0 litr paliwa. Samochod bardzo odczuwa obciazenie, w trasie "na pusto" mozna zejsc do okolo 5 litrow (z malym haczykiem), lecz przy pelnym zaladunku w trasie przy hiperoszczednej jezdzie (70-90km/h) srednia wyniesie 7,5l/100km. Plus to bardzo tanie czesci zamienne oraz ich prosta i szybka wymiana. Na minut stosunkowo duza awaryjnosc (drobne usterki) oraz sporadycznie wiekszych: przy 100tys km uszczelka pod glowica, przepustnica do czyszczenia po 90tys km, automat rozrusznika przy 90 tys km, czujnik polozenia walu, przy 50tys km, amortyzatory przednie 60tys km. Rekompensuje to dobra jakosc wykonania wnetrza (brak trzaskow skrzypien plastikow) jak na segment A z owczesnych lat produkcji. Przy wyzszych predkosc bardzo doskwiera szum z zewnatrz, auto idealne do eksploatacji miejskiej lub pod miejskiej.
5,0
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Jeżdżę autkiem 4 lata. Podczas kilku dłuższych wypadów po 400-500km, minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4.4l/100km (trasa 600km), aczkolwiek mało większych miast, świateł - jedynie droga przez las z prędkością 70-90km/h. Mimo wszystko jeżdżę głównie po mieście, a tutaj średnio pali od 5.5 do 6.3 w okresie letnim, oraz 6-7,5 w okresie zimowym. Przy prędkościach autostradowych 120-150km/h jazda staje się nieopłacalna ponieważ spalanie wynosi powyżej 7.5L/100km (lub odpowiednio więcej) gdyż jednak auto ma duże opory powietrza. W autku jedyne co się popsuło to jeden amortyzator, szczęki hamulców. Więcej problemów nie było przez 10 lat (6 lat autem jeździła ciocia sporadycznie w weekendy, auto było kupione nowe). Mała awaryjność, naprawy tanie, ogólnie koszty użytkowania bardzo niskie, idealne autko do miasta i kilka razy w roku na troszkę dłuższą podróż. Jeżeli ktoś szuka auta niezagazowanego w przystępnych kosztach użytkowania to polecam właśnie Pandę, pozdrawiam.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 24
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Falowanie obrotow
  • Fiat Panda II Van 1.1 54KM 40kW 2003-2012
  • instalacja elektryczna
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Auto z instalacją lpg. Od momentu zakupu już z lpg stwierdziłam że będę jeździć tylko na benzynie było ok silnik ładnie pracował. Pokusiło mnie żeby sprawdzić jak jest z gazem. No i troszkę jechał raz drugi. Po kilku dniach jeżdżąc na paliwie auto zaczyna falować obroty spadają i jakby szarpało silnikiem podczas jazdy jest jeszcze gorzej auto rusza dławi się spowalnia. Wydaje mi się że skazówka paliwa bardzo szybko spada i czuć paliwo po takim spowolnieniu.
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt bradford25@wp.pl Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona ponad 2 lata temu. Zavoli Winner, przy przebiegu ok 80 tys.km. Jestem właśnie po trzecim przeglądzie. Żadne problemy jak na razie nie występowały. Instalacja pracuje bez zarzutu. Nie ma problemów z odpalaniem, przejściem na lpg czy powrotami na Pb. Jazda głównie po mieście, spalanie w granicach 7-8l/100km więc bardzo znośnie:)
3,0
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu.
2,8
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG COMPACT
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zalozylem gaz pol roku temu i jestem niezadowolony silnik pracuje nierowno zmuszony bylem w serwisie wymienic wtryski na szybsze po wielu bataliach z obsluga ktora ciagle twierdzila ze jest wina auta, auto chwilowo dziala poprawnie lecz czekam tylko do nastepnych problemow. cenowo polecam jakosciowo odradzam. serdecznie pozdrawiam kierowcow
Fiat Panda II Hatchback 5d