Szukaj

Informacje o Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.3 16v Multijet 90KM 66kW 2010

Lata produkcji: 2010 – 2010
Segment: Auta małe
Wprowadzona do sprzedaży w 2010 roku czwarta generacja modelu, była pod tą nazwą wytwarzana do roku 2012, gdy Fiat zaoferował wersję modelu, która przeszła facelifting i powrócił do nazwy Punto. Wygląd auta nie został radykalnie zmieniona, a i rozwiązania techniczne (m.in. ta sama płyta podłogowa) zaczerpnięto w dużej mierze od poprzednika. Samochód dostępny był w wersji 3- i 5-drzwiowej. Człon „Evo” w nazwie modelu, za którego stylizację odpowiedzialne było biuro Fiat Centro Stile, miało według Fiata odnosić się do technologicznego zaawansowania modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik typu MultiJet z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i chłodnicą powietrza doładowującego
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.3 16v Multijet 90KM 66kW 2010
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.3 16v Multijet 90KM 66kW
Przejechałem do tej pory 11700 km ( nowe auto ). Wyrażnie większe spalanie na zimowych oponach UltraGrip 7+ ( ok. 0,2 l/100km ), w tych samych warunkach pogodowych , co jeszcze na letnich oponach póżną jesienią . Klima również powoduje wzrost spalania średnio o ok. 0.3 l / 100 km Jeżdżę dosyć dynamicznie i staram się bardzo szybko zmieniać biegi . Poniżej 60 km/h nigdy nie jadę na 5 biegu , chyba , że np. lekko z góry , albo za chwilę będę hamować . To jest już mój 14 samochód , przejechałem razem ponad milion kilometrów bez wypadku , więc mam dla mniej doświadczonych kolegów zasadniczą radę ; pilnujcie prawidłowego ciśnienia w oponach !!! Lepiej o 0.1 ciśnienia więcej , niż za mało . Dane dotyczące spalania ON podawane w instrukcjach fabrycznych są dla naiwnych dzieci . (Układ jezdny)
4,6
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.3 16v Multijet 90KM 66kW
Po chipie na 112km to spala o wiele mniej na trasie, z 4.1 do 3.7, przy takiej samej jeździe (Układ jezdny)
5,3
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.3 16v Multijet 90KM 66kW
jak na te trasy i prędkości to ja jestem zadowolony:) (Układ jezdny)
Tracenie mocy , wyłączanie ASR , hold hildera , start/stop - przechodzenie pracy auta w tryb awaryjny
  • Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d
  • instalacja elektryczna
  • 176 tys. km
Witam, od zeszłej zimy mam problem przy temp. od około 5 i niżej.Zapalają się 4 kontrolki - wykrzyknik w kółku , wykrzyknik w trójkącie , ikonka silnika oraz ikona auta jadącego w górę w kółku(hold hilder jak czytałam). Zapaleniu kontrolek towarzyszy przełączanie się auta w tryb awaryjny tj. spada moc silnika(nie chce wogóle przyspieszać) oraz wyłączają się bajery typu asr i start/stop , hold hilder. Tyle jestem w stanie wywnioskować przy jeżdżeniu autem. Nie mam pojęcia czym może być spowodowane zapalanie się tych kontrolek i wyłączanie w/w funkcji w aucie. Proszę o pomoc !
Problem rozwiązany
3 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej - źle ustawione - brak możliwości regulacji.
  • Fiat Punto Punto Evo
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 2
Spryskiwacz szyby przedniej - strumień płynu skierowany jest pod ramię wycieraczki i brak jest możliwości regulacji. Dysza jest nieregulowalna i pierwszy raz spotkałem się z takim rozwiązaniem. Dla mnie to jest duży minus dla tego rozwiązania.
4 komentarze
zapalenie kontrolki silnika dwukrotnie
  • Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW 2010
  • silnik
Założona instalacja gazowa, przed pierwszą regulacją. Najpierw auto ma problemy z przełączeniem się na LPG, troche szarpie i się dusi. Po paru km zapala się kontrolka "skontroluj silnik". W serwisie mówią, że to normalne przy instalacji...i wyłączaja bład.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d