Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,3
~Krzysztof
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
Witam, autko kupiłem z przebiegiem 170000 tyś km i mam je w posiadaniu od 1,5 roku - posłuży mi jeszcze rok i się rozstajemy więc już mogę powiedzieć co nie co. Z pozytywnej strony to na pewno ceny części i łatwość napraw, jest to auto typowo dla młodego kierowcy który trochę musi poznać się na mechanice wymiany łączników , kloców , wahaczy , tarcz , płynów są tak proste że można to zrobić na parkingu w czasie podróży zestawem podstawowych kluczy + cena części , trudno o tańsze młody kierowca nie wyjdzie ze sklepu z pustym portfelem i łzami w oczach :) na pochwałę zasługuje skrzynia biegów i łatwość prowadzenia tego auta to istny gokart który pięknie jak na tak małe autko trzyma się drogi. Druga strona medalu to oczywiście układ elektryczny który nie wiem z czego jest zrobiony ale ehhhh , dramat np. padła mi kostka z tyłu i wtedy podczas włączania kierunku gasły pozycyjne a kiedy hamowałem odpalała tylna wycieraczka - niby nic , ja się tam uśmiałem ale kogoś może irytować - bardzo kłopotliwy sterownik główny na siniku cena nowego to 1100 pln - przy wymianie przeniosłem go dalej od silnika przy zakupie trzeba go koniecznie sprawdzić w jakim jest stanie. Silnik - jeśli nie bierze oleju sprawuje się całkiem całkiem ale brak kultury pracy całkowity - chodzi toto jak Diesel naprawdę i to jak wiekowy diesel. Jeśli ktoś chce kupić to autko na grzyby , ryby etc. to również odradzam ponieważ jest ono bardzo , bardzo niskie. Reasumując - stilon to dobre autko nawet na trasę , gdyby nie jego elektryka oraz paliwożerność na poziome 7-8 litów zawsze to naprawdę zasługiwał by na ocenę bardzo dobrą . Generalnie polecam mało wymagającym osobom z ograniczonym funduszem.
4,2
~Adam
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
Jak na samochód tej klasy naprawdę godny polecenia ma kilka mankamentów i drażniących bolączek ale po roku użytkowania mogę z czystym sumieniem powiedzieć że nie żałuję zakupu. Dwadzieścia lat za nim więc pierdoły mogą wychodzić, zwłaszcza że to Fiat, po którym nie spodziewałem się aż tak dobrego samochodu. Jednak myślę też że lepszym wyborem byłby 1.6 105 konny podobno mniej awaryjne. U mnie padł sterownik ale po naprawie nie ma problemu i w zasadzie do tej pory nie musiałem wydawać więcej niż na paliwo i jakieś drobne sprawy typu żarówki. Spalanie jest dość duże ale do zaakceptowania
4,4
~Przemek
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
Samochód kupiłem z pełną świadomością usterek które były i które mogą wystąpić w przyszłości i nie żałuję. Auto kupiłem w Niemczech był w stanie zaniedbanym ale po sprowadzeniu wszystko zostało naprawione i teraz wszystko działa i funkcjonuje bardzo dobrze. Prawie od razu przeniosłem także ten nieszczęsny sterownik komputera więc nic się z nim nie dzieje ani z żadną elektroniką, a także zdjąłem plastikową osłonę górną silnika. Pozytywnie jestem zaskoczony ponieważ nie ma na nim grama rdzy a nic wcześniej nie było naprawiane blacharsko. Części zamienne według mnie są dostępne tak nowe jak i używane. Auto jest bardzo dobrze wyposażone jak na Fiata i jak za te pieniądze (między innymi: 6 poduszek, klimatronik dwustrefowy, alufelgi 16", ESP). Mam wersję 3-drzwiową i ona właśnie najbardziej potrafi cieszyć oko :) Używam auta tak w mieście jak i na długie trasy (jeżdżę nim do Niemiec). Spalanie wynosi od 6 do 10L benzyny 95. Przy czym to najniższe spalanie udaje mi się uzyskać tylko w trasie jadąc ekonomicznie i z prędkością ok 120 km/h samemu i z małą ilością bagażu. W mieście Krakowie wychodzi od 8-10 L Aby miesiącami cieszyć się bezawaryjną jazdą należy zmieniać olej najpóźniej co 10tys. km oraz uważać na zawiesznie, tzn starać się niepotrzebnie nie jeździć po dziurach. Jestem zadowolony z tego auta i teraz gdy sam go mam to nie bardzo chce mi się wierzyć w to co inni piszą o nim, że odwiedzają mechanika raz na miesiąc. Moim zdaniem jeżeli ktoś dba o ten samochód to może liczyć na długą bezawaryjną eksploatację.
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
7,9
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
To nie jest oszczędny silnik do jazdy w mieście, 9-10 litrów łyka bezproblemowo przy niedziadowaniu i trzymaniu go w zakresie obrotów na każdym biegu 1800-2700. Bezproblemowo dojdzie do 12 jeżeli będziemy jeździć dynamiczniej, całkiem przyjemny w odczuciu i mocy jak na wagę auta, choć reakcja na gaz jest mocno mułowata. W trasie jest nieźle realnie da się zejść do 7 litrów spalania przy jeździe po drogach krajowych, autostradowych prędkości nie polecam bo skrzynia 5 biegowa się nie sprawdza, spalanie wtedy może wzrosnąć do 9 litrów przy wyższych prędkościach.
6,7
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
Trasa przez pół polski Karpacz- Toruń to średnio 6,4 L. Kręte drogi, trochę wyprzedzania, średnia prędkość 70-100 km/h. Tereny podmiejskie gdzie jazda jest spokojna, bez niepotrzebnych przyspieszań to zaskakujące 5,6 L. Jadąc autostradą można już poczuć wir w baku. Przy prędkościach średnich 110-130km/h komputer pokazuje 7,5-8,5 L, a to już sporo. Jazda w mieście, tutaj nie ma co oczekiwać cudów... Latem 9 L, zimą czasem ok 11 L ! Jednak to nie jest przerażający wynik biorąc masę auta, pojemność silnika, oraz konkurentów którzy w realnym wypadku mają bardzo podobne wyniki. Silnik w moim odczuciu dość szybko się nagrzewa, przez co na krótkich odcinkach osiągałem lepsze wyniki spalania niż np. w Astrze II 1,6 czy też Golfie IV 1,6. Dziwne są przełożenia skrzyni. Długa "piątka" pomimo wg mnie słabej elastyczności silnika ratuje sytuację.
6,8
Fiat Stilo
Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
W miescie (Wrocław) przy dynamicznej, angresywnej jeździe spala około 10 litrów. Przy jeździe oszczędnej spalanie spada do ok 7-8 litrów. Na trasie przy jeździe 140 km/h 7-8 litrów, przy bardzo ekonomicznej jeździe do 90km/h spalanie wynosi od 4.5 do 5.5 litra na 100 km. Średnio, wliczając zarówno dynamiczną jazdę w mieście, jak i jazdę ekonomiczną na trasie, spala około 7 litrów benzyny. Wyliczane nie z komputera, ale z baku, więc wynik jak najbardziej jest dokładny. Moim zdaniem jeśli jedziemy ekonomicznie, delikatnie traktujemy pedał gazu i zwracamy uwagę na zasady ekojazdy, spalanie jest bardzo zadowalające. Przy okazji silnik o tej mocy wystarcza bez problemów do jazdy dynamicznej, więc moim zdaniem jest idealnym kompromisem między niskim spalaniem, a jednostką dynamiczną.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 47
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Stilo Hatchback