Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Maro
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Stylistyka auta podobała mi się kilka ładnych lat temu więc gdy przyszedł czas zmiany na większe zakupiliśmy Stilo w kombi... i miłe zaskoczenie ogrom miejsca, dość wygodne, ergonomiczne. JTD dość fajnie się zbiera i osiągi jak dla mnie przyzwoite - spalanie bajeczka. Jednak... jednak Stilo i JTD (może to wyjątek) ale na dzień dobry po zakupie padła mi sprężarka - koszt z wymianą 1500 zł także .. także... no i elektryka lampka lampką podparta oraz...!! znikające zegary przy wysokich temp. po prostu gasną hehe ale też same się naprawiają,.
4,3
~rajdowiec
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Stylistycznie po latach niemcy Passat i Golf czerpią z włoskiego pioniera jakim jest Stilo - zdecydowanie to widać. To auto dobre a nawet bardzo dobre. Dobrze zaprojektowany i ergonomia jest OK. W tym przedziale aut jest to wg mnie najlepszy wybór i mocno to analizowałem. Zdecydowanie Fiat nie jest autem prestożowym bo w PL jest opinia że jak ktoś jeździ Fiatem to jest nieudacznikiem życiowym. Jeździłem Focusem i Ford po 150 tys robi się jak pudło z beznadziejnym układem kierowniczym i wszystko trzeszczy i się tłucze gdzie Stilo bardzo precyzyjnie się prowadzi, dość miękko ale nie do końca komfortowo bo jest głośny. Vectra jest o wiele bardziej cicha ale toporna strasznie. A jak czytam opinie innym użytkowników to mi się jeżą włosy jak głupich ludzi mamy w PL: porównują Vectre Disel spalanie do Benzyniaka Stilo.
4,5
~zadowolony
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Auto jest świetne. Inaczej opisać go nie można. Sylwetka może się podobać a innym nie, ale nie to jest najważniejsze. Auto nigdy mnie nie zawiodło, żadna usterka nie spowodowała unieruchomienia. Silnik jest genialny, z resztą nie bez przyczyny montowany był w całej rodzinie fiat - alfa - lancia a także w np. w oplach i saabach. Prosta konstrukcja dostępna w kilku odmianach różniących się mocą czy liczbą cylindrów (4 lub 5) ale ze wspólną cechą - nie do zdarcia. Po przejechaniu 200 tys km auto nie spala oleju między wymianami, nie ma wycieków, nie brudzi. Turbina działa jak trzeba i jestem pewien, że auto przejedzie co najmniej 500 - 600 tyś km co patrząc na sprowadzane z zachodu egzemplarze wyposażone w silniki jtd lub mjtd wcale nie będzie jednostkowym wyczynem. Bardzo miłym zaskoczeniem jest dla mnie spalania. Na trasie przy dynamicznej jeździe wynosi około 4,6 l/100, a przy jeździe ekonomicznej można jeszcze sporo z tego zabrać. Moim rekordem było 3,8/100 km przy 3 osobach w samochodzie i pełnym bagażniku (niemieckie autostrady i prędkość do 120 km/h). Silnik 115 km jest wystarczający dla przyjemnej jazdy - nie odczuwa się braku mocy przy wyprzedzaniu. Moje stilo z 4 osobami i pełnym bagażnikiem radziło sobie na austriackich serpentynach w górach. Jeśli chodzi o wnętrze to jest bardzo przyjemne i ergonomiczne. Regulacja wysokości fotela kierowcy, regulacja kolumny kierowniczej to zapewne standard, ale już regulacja położenia kanapy tylnej i jej kąta pochylenia to rzadkość w innych samochodach. Dzięki temu mogę przy zachowaniu 5 miejsc w pojeździe regulować komfort pasażerów z tyłu kosztem przedziału bagażowego. Do tego chłodzony schowek, tunel na narty, relingi... jest wszystko co potrzebne! Radio i nagłośnienie przyjemne. Do tego w prosty i tani sposób kazdy właściciel stilo może sobie \"dorobić\" tempomat. Wystarczy do tego manetka z allegro, kawałek kabla i lutownica :) Nie miałem nigdy problemów z elektryką.
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Nie wiem co trzeba by robić z tym autem żeby przekroczyć 8 litrów spalania. Trasy po krajówkach max do 5,6 litra przy prędkościach nie przekraczających 120km/h i cały czas na tempomacie. Średnie z całości 56 tyś przekulanych, to 5,5 litra. Ciągnąc przyczepę o wadze 800kg przy prędkościach do 90km/h spalanie 5,4 litra, jazda po krajówkach. Jazda w niewielkim mieście 80 tyś mieszkańców i zero korków, zużycie identyczne jak w trasie 5,6-5,7 litra. Pomiary na baku zgadzają się ze wskazaniami komputera, różnica to 0,1-0,15 litra na 100 km więc żadna. Auto cudowne, 250 Nm robi swoje. Usunięty EGR, wymieniony termostat na otwierający się przy 90 stopniach, wymiany oleju co 15 tyś km, paliwo tylko z orlenu. Auto ma obecnie 357 tyś km przekulanych. Wymieńcie termostaty i spalanie wam spadnie nawet do 2 litrów w zimie. Seryjnie są montowane na ciepły klimat i otwierają się przy 82-84 stopniach.
6,8
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Witam. Nie ukrywam, że przed kupnem auta, dużo czasu spędziłem na czytaniu opinii kierowców nt. wybranych modeli. Dlatego sam dodaję rzetelną i szczerą opinię o spalaniu. Jeżdzę raczej ekonomicznie, choć zdaża się czasami przycisnąć i pojchać szybciej. Silniki fiata są specyficzne, przez jednych uwielbiane, a przez innych wyśmiewane. Mi 1.9 jtd 115km daje dużo frajdy, a przy ekonomicznej jeździe pozwala daleko zajechać. Pomiary spalania wykonane w okresie IX-X.2013. Cały bak Sitlo (55l) przy jeździe po mieście, klima używana czasami, starcza na około 750km. Spalanie na poziomie 7,5 - 8l. Natomiast w trasie (Gdańsk-Karpacz), 2 osoby + bagaże cały bak starczył na około 1000km. Spalanie ok. 5,5l. Jak dla mnie rewelacja. Wypady za miasto (do 100km) 5 osób na pokładzie, załadowany bagażnik, włączona klima, spalanie wynosi ok 6l. Paliwo to zwykły diesel, tankowany na stacjach Lotos, BP, Shell. Pozdrawiam.
6,2
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Jeżdżę dosyć oszczędnie, chociaż zdarza mi się depnąć, bo jest z czego. Dałem się zaskoczyć pod tym względem silnikowi Fiata. Kombi, 115 KM, przy czterech osobach i pełnym bagażniku, a on jeszcze ma zapas mocy i solidne odejście. Spalanie 6,3 to spalanie w cyklu mieszanym, spalanie 7 to miasto i trochę korków, ale zimą zdarza się nawet 7,5-8,0 w samym mieście. Przy czym nie ukrywajmy, że to dosyć normalne. Najważniejsze to nie przeciągać silnika na obrotach, myśleć kilka chwil na przód i płynnie pracować gazem, nawet i szczególnie wtedy, kiedy trzeba na prawdę się zerwać. Czyli wszystko to, co powinien robić kierowca. Spalanie 5,2 zanotowałem "na trasie". UWAGA! Komputer przekłamuje spalanie, zaniżając je o 0,1 lub 0,2 litra. Ja dlatego liczę wszystko z paragonem otrzymanym na stacji. Tankuję na BP, czasem też Ultimate. Pomiary były podobne, kiedy auto pożyczał mój ojciec lub brat.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 41
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Stilo Kombi